Szijjártó Péter mondta: A Duna olyan közös kincs, amely környezetbarát ...
Dátum: 2021. February 02. Tuesday, 15:25
Rovat: Országgyűlési tudósítások




Szijjártó Péter mondta: A Duna olyan közös kincs, amely környezetbarát szállítmányozást tesz lehetővé, energia- és vízforrás, s fontos szerepet játszik a turizmusban, a gazdaságban és a mezőgazdaságban egyaránt.

1998. február hóban történt

Reális Zöldek a Vörösmarty téren hirdették az igazságot.

Kövér László szerint Bős után akár katonai erőt is bevethettünk volna. (Forrás: INDEX) Bős-nagymarosi vízmű egyoldalú felépítése által Kövér: Pozsony megváltoztatta a magyar-szlovák határt, s ezt a helyzetet Magyarország a nemzetközi jog segítségével próbálta orvosolni, holott akár katonai erőt is alkalmazhatott volna.

„A magyar parlament a Duna ellen szavazott. A képviselők többsége nem vállalta a személyes felellőséget. Szentesítették a katasztrofális következményekkel járó Visegrád –nagymarosi építését. Semmibe vették a Magyar Tudományos Akadémia szakvéleményét, nem kérdezték meg a választóikat, nem kértek népszavazást.” Az idézetet TISZTA LAPPAL A FIDESZ a magyar politikában 1988-1991, Bozóki András által szerkesztett könyvből vettem át.

A FIDESZ követelte az építkezés leállítását, népszavazás kiírását.

A FIDESZ Hírekben (1988) Kövér László tollából „Csak egy szavazat …” címmel vízlépcső ellenes írás jelent meg. Kövér László írásának utolsó bekezdése a következő: „Üdvözlet a győzőknek!. Remélem, a sokmilliárdból jut majd egy márványtáblára, hol dicső tettük megörökítődik a – minden bizonnyal hálás - utókor számára. Hosszú névsor lesz, de nem baj. A nagymarosi gát falán lesz hely bőven….”

1998. február 28-án a Duna – kör által fizetett bértüntetők SZDSZ és FIDESZ politikusok társaságában a József nádor térről vonultak a Kossuth Lajos térre és együtt üvöltötték, hogy „Vesszen Horn!”. Horn bűne az volt, hogy a Duna ügyében meg akart egyezni a szlovákokkal.

1998. február 28-án a reális zöldek a Vörösmarty téren emlékeztettek

Antall kormány álláspontjára.

A Dunán Magyarország és Szlovákia között hidak épülnek.

A V4 északi szomszédunkkal az együttműködés kiváló. V4 Európa motorja. A V4 államokhoz lépest magyar gazdaság, mezőgazdaság hátrányára van, hogy a Duna hazai 378 kilométeres hosszán a Duna Bizottság által ajánlott hajózási paraméterek nem állnak rendelkezésre. A Duna Bizottság hajózási paraméterinek teljesülését támogatja az ENSZ EGB Folyamhajózási Bizottsága.

A hajózási paraméterek teljesülése szolgálatában áll a Kormány Keleti Nyitás politikájának, Paks és Paks bővítésének hűtésének, Tisza folyó alsó szakasza rendezésének katalizálásában, a Homokhátság vízellátásának, évszázados vízügyi tevékenységünk Kárpát - medencében, a korábbi időkben valók szerinti visszatéréséhez. Paks hűtése biztonságának a megoldása a fajszi vízlépcső megépítése!

Dunai kisvizek esetén a bősi rendszer, benne a C variáns hibás kezelése, vagy a bősi és a C variáns műtárgyainak rossz szándékú irányítása előidézheti, hogy a Paksi Atomerőmű üzemvitele az erőmű villamos energiatermelését akár 30 napra korlátozni kényszerül, sőt a termelés teljes megszüntetésére is, kényszerülhet.











A cikk tulajdonosa: Reális Zöldek Klub
http://realzoldek.hu

A cikk webcíme:
http://realzoldek.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=7535