Cikk/Anyag: MR1-Kossuth Rádió Vasárnapi Újság műsorában (2008-03-23) megszólalási lehetőséget kapott Szalma Botond hajós

MR1-Kossuth Rádió Vasárnapi Újság műsorában (2008-03-23) megszólalási lehetőséget kapott Szalma Botond hajós.



Szalma Botond megszólalása okán adjuk közre az alábbi összeállítást:

A rendszerváltást követő politikai elit, a Duna-kör, napjaikban a Védegylet befolyásolására, a vízi közlekedés szinte valamennyi tevékenységét annulálta. Elmaradtak a Duna hazai és magyar-szlovák közös szakaszán és Budapest alatt azok a fejlesztések, amelyek biztosították volna, hogy 2.5 m merülésű hajók az év 300 napján merülési korlátozás nélkül közlekedhessenek. A magyar gabonát környezetkímélő, energiatakarékos, fuvarozás révén, vízi úton és a gabonapiac érdemi befolyásolása mellett kínáljuk fel intervencióra. Elmaradtak a szükséges kikötők és a logisztikai központok fejlesztése is.

A Magyar Országgyűlés a Dunán való hajózás rendjének szabályozása tárgyában általa elfogadott törvényi kötelezettségének, a nemzetközi jog szerint ma is hatályos 1920. évi párizsi Duna konvenció - amely kitér a Tiszára is -, elvárásának nem tesz eleget.

Azzal, hogy a Magyar Országgyűlés a Duna -kör aktivistáját, Sólyom Lászlót, a Védegylet javaslatára a Magyar Köztársaság elnökének választotta meg, Magyarországot gödörbe taszította (uhu)



Cikk/Anyag kategóriája:
Cikk/Anyag szerzője: realzoldek []
Cikk/Anyag beküldője: realzoldek [webmester@realzoldek.hu]
Cikk/Anyag beküldve: március 23, 2008
Utolsó módosítás: március 24, 2008

A nyomatvány forrása Reális Zöldek Klub