Cikk/Anyag: Az Antal kormány felismerte a Duna hajózhatóságának fontosságát.

Az Antall kormány programjában a Duna hajózhatóságáról a következő áll: „A Duna-menti népek közötti szoros együttműködés szükségét a magyar politika nagyjai a történelem során ismételten felvetették. Magyarország földrajzi fekvése miatt is központi szerepet játszhat a Duna-térség országai, népei közötti együttműködés – eddigiekben részben szándékosan figyelmen kívül hagyott, részben az európai kettéosztottság miatt korábban meg nem valósított – előmozdításban. Budapest, jelenleg is székhelye a Duna Bizottságnak, mely 1992. áprilisában tartotta legutóbbi 50. ülésszakát. Ennek napirendjén a Szovjetunió és Jugoszlávia felbomlásának a Duna –menti együttműködésre való kihatásai, az utódköztársaságok tagsági helyzete, valamint a tagságot eddig nem kapott Németország bekapcsolódása szerepelt. A Duna – mint fontos európai összekötő kapocs jelentősége – tovább növekszik a Duna –Majna –Rajna csatorna 1992. szeptemberre várható megnyitása révén. Magyarország alapvető érdeke, hogy aktív és kezdeményező szerepet játsszék a dunai együttműködés további szervezésében és fejlesztésében.”
Az Antall kormány a programjához nem kapott politikai támogatást, a kormánypártok és az ellenzék egyaránt a Duna – Kör javaslatát támogatta. A Duna -Kör 1992-ben a Duna – Majna Rajna csatornának nem tulajdonított fontosságot. A Duna –Kör álláspontja 1992-ben a következő: „Leplezze le a hajózási szempontokra hivatkozó félrevezető propagandát. A Duna-Majna-csatorna üzembehelyezése nem ró Magyarországra új kötelezettségeket, az egészében csak a jövő évszázad elejére kiépülő víziút teljes hosszában ugyanis korántsem érvényesülnek azok a hajózási paraméterek, amelyeket most a Duna elterelésének hívei számon kérnek rajtuk. Egyébként a vízi úton történő áruszállítás adatai sem a forgalom nagyságát, sem nyereségét tekintve nem támasztják alá, hogy hajózási szempontból bárkinek számottevő érdeke fűződne a bősi létesítményhez.”
A Reális Zöldek Klub arra kéri a felelős magyar politikát, ha van alternatív javaslata, úgy azt haladéktalanul hozza nyilvánosságra, ha pedig 15 év alatt sem tudott jobbat a vízlépcsőnél, akkor fogadja el a szlovákok javaslatát. Azoknak a javaslatát, akik sokkal rosszabb helyzetből indulva, de jól politizálva ma testhosszal vezetnek előttünk. Mára minden józanul gondolkodó magyar polgár előtt világos, hogy a Duna-kör javaslata csomót „vitézcsomót” kötne a Dunára. A Duna felső szakaszán a Duna hajózhatósága ügyében a Duna kör és Duna-kör emlőin felnevelkedett zöld szervezetek által képviselt elvek már megbuktak, ez így lesz a Duna Pozsony alatti szakaszán is. A zöldek vízlépcső ellenes csoportja által képviselet álláspontja magát az országot kívánja megfojtani.


Cikk/Anyag kategóriája:
Cikk/Anyag szerzője: Reális Zöldek Klub []
Cikk/Anyag beküldője: [juhos.laszlo@chello.hu]
Cikk/Anyag beküldve: február 28, 2007
Utolsó módosítás: február 28, 2007

A nyomatvány forrása Reális Zöldek Klub