Völner-pofon Illésnek: Hajózni muszáj!

Forrás: Népszabadság, NOL
Fejlesztené a belvízi hajózást a kormány az Európai Bizottság
programjaival összhangban. Az unió magyar elnöksége júniusban
fogadtatná el az eddigi eredményeket.
K.Sz.A.| NOL| 2011. április 8. |35 komment

Szalma Botond | 2011. április 11. | 12:21:01
Galocza:

A “jövő nemzedéke ombudsman” csak kicsit jobb a témában, mint a költők
és műfordítók. De ha belebeszél, akkor gondoljon a jövő nemzedékének:

– ivóvizére
– árvizeire és belvizeire
– mezőgazdaságára és kereskedelmére
– hajózásra és a kikötőkre
– logisztikai szolgáltatásokra
– megújuló áramtermelésre
– pecásaira
– kajak-kenusaira
– a munkahelyeket generáló turizmusra

és utána beszéljen a Dunáról.


Manipul:

Jó hírem van: VAN MAGYAR FLOTTA! És magyar kikötő, és jól képzett és
keresett hajós szakemberek tömege.

Viszont nincs zöld Duna – ráadásul eredetileg is kék volt, de a
“zöldek” új színt találtak neki. De sajnos szennyezzük, és ez nem a
hajósok bűne! Ki írta elő, hogy a szennyvizet bele vezessék. Ki kérte
, hogy a traktorgumit a Dunába gurítsák? Ki kérte, hogy a hűtőszekrény
a patakokba landoljon? Melyik chipses zacskóra vagy műanyag palackra
írták, hogy eldobandó az utcán vagy az erdőben? Na inkább ez ellen
küzdjenek a környezetvédők, mert ennek lenne haszna, nem a hisztinek!

A Tengerész | 2011. április 11. | 09:34:40
Érsek Ákos | 2011. április 10. | 21:06:38
Helyes. Ne lelkesedjünk! Csak legyen értelmes komoly vita, SZAKEMBEREK
közt, ahol kiérlelt döntések születnek. Nem hülye mozgalmárok
szlogenekkel etessék a népet (pl a C variáns papírtigris, a vízlépcső
sztálinista terv, energiabőség van, elcsúfítja a Dunát, “lakást építs
ne gátat!”…soroljam még mindazt a sok egetverő baromságot, amivel
kitekerték az ökoterroristák egy jobbsorsra, de legalábbis szakszerű
értékelésre méltó terv nyakát? Ja és amúgy a rekuperációs fékezés a
legeslegelső villamoskocsikon már létezett nem egy újkori találmány,
azért van, mert a villanymotor a legokosabb motor a világon, Jedlik
Ányos óta féküzemben generátorként viselkedik, belsőégésű motor
valóban képtelen fékezéskor gázolajat visszatermelni a tankba. Szóval
ebben az irányban is a szakértők számításai kellenének mérvadók
legyenek, nem a lelkesedők bekiabálásai. Amúgy az uszályba nincs
motor. A hajóban meg ami tolja az uszályt ugyanolyan motor van mint a
dieselmozdonyban, kamionban, csak vízen egy ugyanakkora motor tízszer
annyit eltol, mint vasúton elhúz. Ja, hogy villanymozdony? Ahhoz meg
atomerőmű kell, ami mostanság éppen nem nyerő. Mert ha szénhidrogén
elégetésével termeljük, akkor ugyanott vagyunk. Szóval jól
fogalmaztál: “lassan a testtel!”

Érsek Ákos | 2011. április 10. | 21:06:38
Kérek minden lelkesedőt – az NFM illetékeseivel/szakembereivel az élen
– hogy mielőtt a dobogó tetejére helyezi, számoljon utána, hogy a ma
még kéndús dízelt égető (elavult) belvizi hajók, illetve egy
villanymozdony vontatta tehervonat tonnakilométerre jutó CO2 illetve
üvegházhatású gáz-kibocsátása mekkora. Azt hiszem a rekuperatív
fékezésú villanyvasút még a kénmentes dízelt égető legkorszerűbb
uszályt is kenterbe veri! Úgyhogy lassan a testtel, különösen akkor,
ha megnézzük, hogy miben kerülne az év kétharmadában hajózhatatlan
Dunát a feladatra alkalmassá tenni és mennyivel több 100%-ban
környezetkímélő teljesítményt tudna ezért a pénzért vásárolni a köz,
ha vasútra költené! Mert áramot iparszerűen kizárólag a vaskerék
segítségével lehet mozgásenergiává alakítani!

béry | 2011. április 9. | 11:27:16
Le kellene bontani a Dunát is nemcsak a gátat Illés úr! Mindig szlovák
példára hivatkoznak, ők hajóznak is meg áramot is termelnek, euróval
fizetnek és milyen kevés a rokkant nyugdíjas! Hágában 20:1 arányban
nyertek ellenünk, mégsem tudjuk nézeteinket felülvizsgálni? Azt a
megoldást követjük, hogy a termelést csökkentve válik a hajózás
feleslegessé!

secko jedno | 2011. április 9. | 10:33:25
Belekötöttek a méregzöldek szent tehenébe:-)

robocop | 2011. április 9. | 06:22:13
medve1942 | 2011. április 8. | 15:21:34

Ez (is) egy buta megfogalmazás Illéstől.
Egyrészt a tömegáruk szállítása hazánk érdeke is, (pl. mit is dolgoz
fel a Dunai Vasmű), másrészt mi az akadálya, hogy jól működő magyar
hajózási vállalatok is legyenek? Talán az, hogy a DUNA nem hajózható
egész évben?

robocop | 2011. április 9. | 06:17:03
kakambuki | 2011. április 8. | 21:05:12

Mutass már egy kokszot, vasércet, vas bugát stb. szállító kamiont!
Tessék időnként az intézet kerítésén túl is körbe nézni!

robocop | 2011. április 9. | 06:15:00
galocza | 2011. április 8. | 12:39:25

Igazad lehet.
A futballról csak az mondjon véleményt, aki a pályán játszik.
A többieknek kuss van.

Még akkor is, ha az ő pénzérét játszanak a füvön …

kakambuki | 2011. április 8. | 21:05:12
Tengerésznek szerintem igaza van!Egy öko Dunának tényleg nem így
kellene kinézni. Hajó flottánk az tényleg nincs sem folyami sem
folyamtengeri sem egyéb, csak volt, amíg tönkre nem tették az egészet
és valakik nagyon meggazdagodtak ezen is. Az azért érdekes, hogy
tengerparttal nem rendelkező nyugati államoknak van pl.
tengerhajózása. Nem tudom, hogy Mo.-nak miért ne lehetne újra legalább
folyamhajózása? Azt sem értem, hogy mi a frásznak kell minden de
minden forgalmat csak a közútra lőcsölni? Bazi nagy kamionokkal viszik
a tömegárút gyorsan árkon bokron át aztán a beruházás meg jó ha év
múlva megindul. A jónép meg pusztul az utakon mert a sofőr elalszik a
hajszától, na meg hát az új utak is pusztulnak nagyban az éktelen
teherforgalomtól. Kinek jó ez mondják már meg?

Főnix_001 | 2011. április 8. | 19:56:48
Moderálási alapelvek- komment törölve –

Fehérholló | 2011. április 8. | 17:17:38
A NOL stílusát meg kár és felesleges rendre fikázni!
Megújult a lap, ugye, mert messziről jött emberek ismét megmondták a frankót!
Lapeladást, olvasottságot növelni a nagyobb képekkel, más
tipográfiával és populárisabb stílussal lehet(?) – tehát a Ringier
vezetése valószínűleg PARANCSBA adta a dolgot. A szerzők, szerkesztők
meg katonák és a parancsot hajtják végre.
Szóval ezek a címe meg a “fordulatos” és blikkfangos anyagok azért
készülnek, mert arra egyetlen főmufti nem gondolt, hogy esetleg a
tartalommal lehet a baj…
(ezt a multikiadóknál így szokták… Rendre arculatváltás, ha gond van…)

Tehát ne bántsátok a szerzőket! Neki most ez a dolguk.
Foglalkozzunk Illés úr aktuális idiotizmusával!

tarka macska | 2011. április 8. | 17:16:34
A Tengerész | 2011. április 8. | 16:19:21

“ökoterroristák Lányi András és Karátson Gábor ”
És ne felejtsd ki Hajosyt,Varghát az ex. elnököt,és másokat.Csupa-csupa
szakember-mint tudjuk-jóllehet vízoszlopot csak pipettában láttak.

Fehérholló | 2011. április 8. | 17:11:12
Szóval itt a bibi!
Egy galocza nevű dunai hajós többet ért egy nemzet(köz)i stratégiai
tervről, fejlesztésről, irányvonalakról – főleg ha még elvakult fidesz
hívő is -, mint bárki más az országban..?

Szerintem meg dolgozhat akárki akárhány évig a Dunán, attól még nem
biztos, hogy helyesen ítéli meg egy ilyen Illés-féle romboló
tevékenységét, mint más, aki figyelemmel kíséri az ürge “munkásságát”.
Gondoljunk csak az vösörsiszapos ügyben tett mélyostoba
nyilatkozataira. Meg ugye a művésznő magasan jegyzett környezetvédelmi
képesítésére…

Persze ismét mi vagyunk az okosok, és az egész világ téved!
Mert Illés úrnak méregzöld színben nyílt ki reggel a szeme.

Keha | 2011. április 8. | 16:35:23
“Ezzel, ha nem is szándékosan, de megtépázta a Vidékfejlesztési
Minisztérium államtitkárának hírnevét.”

Volt neki valaha is?

A Tengerész | 2011. április 8. | 16:29:29
medve1942 | 2011. április 8. | 15:21:34
Amúgy az élni nem kell, hajózni muszáj mondás nem zárja ki a folyót az
élhetőségből. Nyugateurópában mindkettő működik, hajóznak, vannak
vízlépcsők, erőművek, tiszta ivóvíz és az emberek horgásznak,
kajakoznak, vitorláznak a tiszta szép egészséges vizeken. Nálunk meg
koszos, rendezetlen, szeméttel uszadékkal felhalmozódott árterekkel
ékes Dunát, megcsúszott partfalakat és állásukért rettegő,
megfélemlített vízügyes szakembereket, illetve pályaelhagyókat
produkált az elmúlt 20 év nagy Dunakörös mozgalma. Meg is érdemeljük,
mert csak ennyi eszünk van. Kiszel Tünde for president!

A Tengerész | 2011. április 8. | 16:19:21
Elég sokat foglalkoztam az elmúlt hetekben, hónapokban a témával
(http://amapola,blog.hu)és mindennek ellenére állítom, hogy a Duna
ügye egy olyan komplex probléma, melyet több szakmának hosszasan
kelle(ene) alaposan elemezni, mert pillanatnyilag ember nincs aki
ebben a tárgyban “tudná a frankót”. DE! 1. A cikknem már a címe is
rossz, mert ostoba, mert bulvár, pontosan olyan amilyennel a Fidesz
megetette a népet és attól győzött, de azért mert bunkóval lehet
győzni, még nem kéne mindenkinek bunkóvá válni. 2. Illéssel nem az a
baj, hogy Fidesz fan, ettől még lehetne rendes okos ember, de ő egy
fajankó mozgalmár, ugyanaz aki a 20 éve volt, képtelen az
ökoterroristák Lányi András és Karátson Gábor zsebéből kibújni. 3.
Abból, hogy a Fidesz megmondóemberei hol ezt mondják, hol azt, nem
kell semmi bonyolult következtetést levonni, csak azt teszik, amivel
választást nyertek, nevezetesen mindenütt azt mondják amit a publikum
hallani akar. Olyan aki ezeket össze is hasonlítja úgyis kevesebb van
mint aki nem. Eldöntötték, a hitre gyúrnak nem az észre. Amúgy ez a
demokrácia csődje, a hülyék döntenek, mert az okosok mindig
bizonytalanok. De ez már egy másik sajnosság.

medve1942 | 2011. április 8. | 15:21:34
Nyilvánvalóan elég lett volna annyi, hogy:
Völner Illésnek: “Hajózni muszáj…”
De ha már idézzük az ókoriak Navigare necesse est mondását, nem ártana
idézni az akasztófahumorú folytatást is: …vivere non est necesse.
Élni nem muszáj. Hát, tényleg nem muszáj, de azért nem árt. Mondjuk,
egy “élő folyó” szemlélet. Nem stratégia, mert nincs háború.
Ami meg a magyar érdeket illeti: amíg az unió tagja vagyunk, addig
nincs magyar érdek vagy uniós érdek, csak a kettő összhangjának a
keresése. Remélem, lesz egyszer egy kormány, amelyik rájön, hogy ez az
igazi magyar érdek.

kispipin | 2011. április 8. | 15:05:08
Főnix_001 | 2011. április 8. | 14:42:44

Félre ne érts, nem védeni akartam ezt frázispufogtató stílust, de
sajnos a mai, indulatokkal telített világban ez nem kizárólag a NOL,
vagy a baloldali sajtó hibája.

Főnix_001 | 2011. április 8. | 14:42:44
Moderálási alapelvek- komment törölve –

manipul | 2011. április 8. | 14:36:15
Tisztelt Szaladó!

Nem erény, de a kommentem nem is erről szól, hanem a NOL manipulációjáról.
Az erény?

“Szaladó | 2011. április 8. | 14:01:36
manipul | 2011. április 8. | 13:34:18
“Továbbá kijelentette, hogy Magyarországnak nincs is dunai flottája,
ezért nem magyar érdek a hajózás…”
Ez erény???
A magánérdek felülírhatná már a közérdeket: a Duna mellett lakom
(Észak-Pest), a Duna mellett dolgozom (Dél-Buda), a Duna mellett van
egy vityillóm (Szentendrei sziget), a Duna meg közlekedésre,
szállításra kihasználatlan és használhatatlan, mert nincs
infrastruktúra.”

kispipin | 2011. április 8. | 14:34:00
Főnix_001 | 2011. április 8. | 14:04:47

http://www.vg.hu/vallalatok/energia/adoemeles-oriasi-pofont-adhat-a-dizeleseknek-az-eu-345663
Adóemelés – Óriási pofont adhat a dízeleseknek az EU

A komcsi NOL átír a libsi VG-nek, vagy ez csak szokásos újságírói fordulat.

Lásd még: “Seszták Ágnes: “Kiváló dolgozók”
2011. március 17. 08:46
MNO

Ezt a pofont azonban kevesellte az SZDSZ maradéka, akik félholtukból
ébredezve megérezték a páratlan lehetőséget.”

Ez ám a stílus! Soroljam még?

Mekmörfi | 2011. április 8. | 14:28:54
Hát, Illés helyett talán jobb lenne egy Halbiológus…

Pedig ez még, gyanítom, a színe-virága…..

Főnix_001 | 2011. április 8. | 14:04:47
Moderálási alapelvek- komment törölve –

gagyigeza9 | 2011. április 8. | 14:04:19
Illés Zoltán már többször bebizonyította, hogy semmi keresnivalója nem
lenne a jelenlegi beosztásába, de hát őt is futtatni kell, mert
egyrészt határon túli Orbán fan,másrészt pedig a FIDESZ elkötelezett
híve. Csakhogy tőle értelmesebb emberek még a FIDESZ-ben is
találhatók.Egy normális országban ezt az embert a környezetvédelem
közelébe sem engednék.

Szaladó | 2011. április 8. | 14:01:36
manipul | 2011. április 8. | 13:34:18
“Továbbá kijelentette, hogy Magyarországnak nincs is dunai flottája,
ezért nem magyar érdek a hajózás…”
Ez erény???
A magánérdek felülírhatná már a közérdeket: a Duna mellett lakom
(Észak-Pest), a Duna mellett dolgozom (Dél-Buda), a Duna mellett van
egy vityillóm (Szentendrei sziget), a Duna meg közlekedésre,
szállításra kihasználatlan és használhatatlan, mert nincs
infrastruktúra.

manipul | 2011. április 8. | 13:34:18
Helyben vagyunk, nyílván meggyógyult a főszerkesztő és itt az újabb
hatalmas pofon.
Persze a NOL szokás szerint megpróbál égetni és szokás szerint ég.

Illés ugyanis ezt mondotta:
“A dunai áruszállítás fejlesztése nem magyar érdek, a magyar kormány
nem is erre törekszik, hanem az úgynevezett zöld Duna stratégiát
követi, vagyis a folyó természetes állapotának megőrzését helyezi
politikájának középpontjába – mondta Illés Zoltán, a Vidékfejlesztési
Minisztérium környezetügyért felelős államtitkára. ”

Így már azért más egy kicsit.

Továbbá kijelentette, hogy Magyarországnak nincs is dunai flottája,
ezért nem magyar érdek a hajózás stb. stb.

teniszke | 2011. április 8. | 13:06:20
“A magyar kormánynak pedig már csak azt kell eldöntenie: a hajózás
ügyét Illés Zoltán, vagy Völner Pál közelíti meg helyesen.”
Prioritásokat nézve nyilvánvalóan mindkettejük, a maguk
szemszögéből…
A lényeg a mértékek és a stílus, na itt jelentős a difi. Illés Zoli
szokás szerint elefántkodik a porcelánboltban, s szokás szerint helyre
is teszik…

galocza | 2011. április 8. | 12:39:25
Kedves hegyaljai és robocop! A hajózásban dolgozom 10 éve, és nem 260
km-re lakom tőle, ezért valószínűleg többet tudok a témáról mint ti.

Az ilyen cikkekkel csak az olyan emberek szimpátiáját lehet elnyerni
Völnerék oldalára, akik vagy utálják Illést (robcop?) vagy halvány
elképzelésük sincs a témáról, csak az általános benyomásaikat vetítik
ki rá (hegyaljai).

hegyaljai | 2011. április 8. | 12:27:33
Állítólag Nagy-Britanniában mindenki legfeljebb 150 mérföldre lakik a
tengertől. Ez kb. 220 km. Na most én 260 km-re lakom a Dunától, és 45
km-re a Tiszától. (Tájékoztatásul: úszni tudok, és nincsenek hajózási
érdekeltségeim.)
Illés Zoltán pedig menjen a fenébe!!!
A jelenlegi Kormány legkártékonyabb szereplőjéről van szó.
Mondjon egy témát – termékdíj, környezetvédelmi törvény, Natura 2000
Program – ahol változásokat ígért, és megoldott valamit. Hol vannak
ezek az előterjesztések???

robocop | 2011. április 8. | 12:03:00
Shakespeare | 2011. április 8. | 10:16:35

I. Illés jobban tenné, ha szakértőkkel váltaná fel a
pártkommiszárokat, hűbérurakat, úrnőket.

Lásd: kolontári szennyezés.

robocop | 2011. április 8. | 11:59:59
A dolog egyértelmű.
I. Illés a favorit.

galocza | 2011. április 8. | 11:52:38
wizes1: Illés nem öngólt rúg, hanem kiáll ez ellen az ostoba terv
ellen. Ismételem: nem arról van szó, hogy ne fejlessszük a hajózást,
hanem hogy hogyan.

FIROBÉ |: ez nem kettős beszéd, hanem a kormányzaton belüli harcból
kihallatszó csatazaj.

galocza | 2011. április 8. | 11:49:22
Ez a cikk szép folytatása Szalma Botond nem is oly érgi cikkének. Az,
hogy Völner Pál újonnan kinyilatkoztatta, hogy az NFM elkötelezett a
hajózás mellett miért lenne pofon Illésnek? Ez az egész Dunás dolog
rendkívül undorító ügy: az NFM még 2006-ban kiiírt egy tervezési
pályázatot, aminek a kiírásában olyan hajóút-paramétereket rögzített,
amiket nem egyeztetett senkivel. Ezek a paraméterek a Jövő Nemzedéke
Ombudsman által 2009-ben kiadott állásfoglalás szerint messze
túlnyúlnak a nemzetközi kötelezettségeinken. Senki nem vitatja, hogy a
hajózást kell fejleszteni, de azt igen, hogy milyen módszerekkel és
milyen mértékben. Sajnos Völner féle társaság olyan koncepciót akar
rákényszeríteni az országra, amely nem gazdasági elemzéseken,
konszenzuson alapszik, hanem a Duna szükségesnél nagyobb mértékű
átalakítását okozza . Lásd még : www.szelidvizorszag.hu Arról nem is
beszélve, hogy az EU a kialakítás költségeinek csak a felét fizeti,
míg az előnyök nagy részer ott csapódik le, a fenntartásról nem is
beszélve. Azt már meg sem említem, hogy jelenleg csak a SZob alatti
szakasz tervezik, és abból is kihagyják Dömöst. ERgo: ha meg is
csinálják ezt az ész nélküli marhaságot, akkor sem érnek el semmit,
mert a két csúcsgázló megmarad. Völner Úr nézzen szembe a saját
lelkiismeretével (ha van neki olyan) és vonja le a konzekvenciákat.
Uff.

FIROBÉ | 2011. április 8. | 11:42:50
A zemberek mit akarnak hallani, és mi a népszerű? Aztat az álláspontot
képviselik majd. A kettős beszéd remek példája.

wizes1 | 2011. április 8. | 11:30:13
Illés ahol mexólal, ott csak öngólt rúg.

Mikor üti ki magát?

HIRDETÉS

Útról a vízre
Népszabadság – Reviczky ZsoltHatalmas pofont küldött Völner Pál
csütörtökön Illés Zoltánnak. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium
államtitkára az Európai Unió (EU) magyar elnökségének Esztergomban
rendezett konferenciáján a belvízi hajózás fejlesztésének fontosságát
méltatta. Ezzel, ha nem is szándékosan, de megtépázta a
Vidékfejlesztési Minisztérium államtitkárának hírnevét. A környezeti
ügyekért felelős politikus ugyanis néhány hete úgy fogalmazott: “a
dunai áruszállítás fejlesztése nem magyar érdek, a magyar kormány nem
is erre törekszik”, “a hajózás körülményeinek javítása idegen
érdekeket szolgálna”.

Ajánlott cikkek
Kétszer tíz sáv a Parlament előtt
Völner Pál, a Közlekedési, Távközlési és Energiaügyi Tanács
közlekedési formációjának soros elnökeként a rendezvényen elmondta: a
magyar elnökség elkötelezett a belvízi hajózás további fejlesztésének
támogatásában, és az Európai Bizottság 2006-ban megkezdett, hét évre
szóló NAIADES programjának folytatásában. A Bizottsággal egyetértésben
fontosnak tartja, hogy 2013-at követően is rendelkezésre álljon egy, a
belvízi hajózásban rejlő lehetőségek hasznosítását, a belvízi
szállítás versenyképességének előmozdítását szolgáló, uniós szintű
program. A magyar elnökség célul tűzte ki, hogy a Közlekedési Tanács
június 16-i ülésén elfogadja a NAIADES program eddigi eredményeit,
következtetéseit.

A rendezvényen elhangzott az is: külső költségek szempontjából a
belvízi hajózás teljesítménye jobb bármely más közlekedési módénál. A
kevésbé energia-érzékeny, tisztább és biztonságosabb közlekedési
módokra való áttérés egyik meghatározó iránya a belvízi
személyszállítás és teherfuvarozás részarányának növelése a
közlekedési munkamegosztásban. Az EU célja, hogy megerősítse a belvízi
hajózás versenyhelyzetét a közlekedési rendszerben, és megkönnyítse a
belvízi hajózás integrációját az intermodális logisztikai láncba.

HIRDETÉS

A konferencián megerősítették, a belvízi szállításnak a jelenleginél
fokozottabb mértékben kell kivennie a részét az EU belső piaci és
külkereskedelmi áruforgalmából. Az e célkitűzés elérését segítő
lehetőségek a gazdasági és társadalmi környezetben, a közlekedés
rendszereiben, azon belül a belvízi hajózásban már megvannak vagy
kifejleszthetők. A belvízi hajózás fontos szerepet játszhat a tengeri
kikötők és a belső piac tengerektől távolabbi részei közötti
kapcsolatban és a versenyképesség erősítésében.

Bár komplex fejlesztése elsősorban az Unió belső ügye, az uniós
tagállamokon túl a harmadik államokkal való szoros együttműködést is
feltételezi a folyami bizottságok részvételével. A magyar kormánynak
pedig már csak azt kell eldöntenie: a hajózás ügyét Illés Zoltán, vagy
Völner Pál közelíti meg helyesen.

Dunára terelt utasok
Megfontolásra érdemesnek tartja a budapesti agglomerációs forgalom egy
részének Dunára terelését a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium. Erről
Schváb Zoltán, a tárca helyettes államtitkára beszélt a Duna-menti
országok összefogása a Duna Stratégia megvalósításáért című
konferencián.

A szakember kifejtette: a folyamatosan emelkedő üzemanyagárak, a
környezeti terhelés egyre növekvő mértéke egyértelműsíti, hogy a
jelenlegi közlekedési munkamegosztás hosszú távon nem fenntartható. Az
egyéni és közösségi közlekedésben, a személy- és áruszállításban
egyaránt teret kell nyerniük az energiahatékony és környezetkímélő
megoldásoknak

A nagyobb tömegű és távolságú teherszállításban például a mind
terheltebb közutak helyett a vasút mellett a vízi utaknak is
erőteljesebb szerepet kell vállalnia. A közösségi közlekedésben pedig
érdemes lehet megvizsgálni a budapesti agglomerációból érkező forgalom
részleges folyóra terelésének lehetőségét.

Automatikusan azonosított vízirendőrök

Megkapta a hajói azonosítására szolgáló első készülékét a Dunai
Vízirendészeti Rendőrkapitányság a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól
(NKH). Az IRIS Europe II uniós projekt részeként beszerzett AIS
(automatikus azonosító rendszer) készülékek használata a tervek
szerint 2011. július 1-jétől kötelező lesz a nagyhajók és kompok
számára a folyók magyarországi szakaszain.

Az NKH 145 készüléket ad használatba az év első felében. A fedélzeti
eszközzel felszerelt hajó tartózkodási helyét és haladási irányát a
budapesti irányító központ, a katasztrófavédelem, a határrendészet, a
vámhatóság, a vízügyi és környezetvédelmi szervek folyamatosan nyomon
követhetik. A rendszerben működő eszköz a többi között adatokat
szolgáltat még a járművek üzemeltetőjéről, nyilvántartásba vételének
helyéről, illetve a szállított áru mennyiségéről.

WordPress Plugin Share Bookmark Email