Folyóvölgyek komplex hasznosítása Európában. 3. Franciaország. “Canal du Midi – “Canal du Garonne” 1. rész. Adalékok az Európai Duna Régió Stratégiához.

Kedves  Péteri Laci!

Bámulom szorgalmas,  ismeretterjesztő munkádat a világ vízgazdálkodásáról, a folyók komplex hasznosításáról stb..

Gyakorlati példáidat azok élvezik, akiket szintén ezek a témák érdekelnek és nem kell őket meggyőzni sem. Címzettjeid mind hívő  vizes-pártiak , nem látok köztük egy   ellenfelet sem.

Csinálj egy  másik hittérítő körlevelet számukra is!

Sajnos az illetékes  döntéshozók nem nézik és nem olvassák értékes közléseidet, inkább focimeccsre járnak.  A főnöküknek kellene elrendelni a kötelező vízgazdálkodási oktatást, tanulmány-hajóutazást a Dunán és a Duna- Majna-Rajna csatornán . Nem teszi! Sőt egyetemi tanárnak nevezi ki  Illés Zoltán  államtitkárt, aki tömör szakszerűtlenségeket hirdet és fogalma sincs a vízgazdálkodásról és nem ismeri e témakör világhírű magyar  tudósainak munkásságát sem , közöttük  Mosonyi Emil  akadémikus  tevékenységét sem.

Az ellenzéki pártoknak kellene a témát támogatni, de ezt sem a MSZP, sem a LMP nem támogatja, lévén ők is Nagymaros ellenségek., mint Faust tette.

Baráti üdvözlettel

Kerényi A. Ödön  (Ödön Bá’)

.

From: peteril Péteri [mailto:peteril62@gmail.com]
Sent: Thursday, April 28, 2011 7:07 PM
To: Juhos László; Pálos László; Kerényi A Ödön;
Subject: Folyóvölgyek komplex hasznosítása Európában. 3. Franciaország. “Canal du Midi – “Canal du Garonne” 1. rész. Adalékok az Európai Duna Régió Stratégiához.

Kedves Kollégák!

Korábbi – “A folyóvölgyek komplex hasznosítása Európában” c. cikkeimben rövid áttekintést adtam a németországi példák közül, a Berlin és Cottbus között, a Spree, ill. a Spreewald térségének, 120 évre visszanyúló, komplex hasznosításáról, térképekkel, fényképekkel, videó-felvételekkel (levegőből, vízről, vízpartról, stb.) alátámasztva:

http://realzoldek.hu/velemenyek/2011/04/26/europai-duna-regio-strategiahoz-adalekok-folyo-volgyek-komplex-hasznositasa-europaban/#more-1857

http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=535

1. Németország – Spreewald.

http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=719

2. Németország – Spree / Spreewald – Berlin és Cottbus között

http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=721

2.a Németország – Spree / Spreewald – Berlin és Cottbus között / folytatás
Mostani irásomban – az európai víziút-, és csatorna-hálózatok általános ismertetésén felül – a franciaországi példák közül, a legismertebb, XVII. századi előzményekre visszanyúló, és napjainkban a csatorna-, bárka-, lakóhajózás szempontjából az egyik legnépszerűbb térséget, az Atlanti Óceánt és a Földközi-tengert összekötő, “Canal du Garonne” és a “Canal du Midi” térségét, adottságait és azok komplex hasznosítási lehetőségeit mutatom be. (A vízi-, és kerékpárúthálózat felfűzi a térség látnivalóit, vonzerőit, bemutatja természeti-, épített környezeti adottságait, egyúttal a turizmus különböző ágazatainak segítségével hozzájárul a vidékfejlesztéshez, a foglalkoztatáshoz, a munkahelyteremtéshez, a helyi termékek helyben történő értékesítéséhez, stb. A csatorna-hálózat legfontosabb műszaki infrastruktúrális adatai: 240 km hossz, 103 zsilip, 190 m szintkülönbség, 329 műtárgy, zsilipek, hidak, alagút, csatonahíd, stb. Részletezés a mellékletekben!)

A célom változatlanul az, hogy – ezen külföldi példák alapján – kísérletet tegyek, elsősorban a “víziszonyos” politikai döntéshozók, a mechanikus környezet-, és természetvédők, valamint a konzervatív műemlékvédők, és a média meggyőzésére, a Kárpát-medencei, Duna-völgyi-, és elsősorban hazai adottságaink komplex hasznosítása érdekében.

http://www.youtube.com/watch?v=_hULKDgCUyQ&feature=related 2:01

F / Canal du Midi 2009, francia, zenés, bázis-kikötő, horgász, bárkák, alagút, híd, zsilip, csatornahíd, Carcassonne, vasúti-híd,

http://www.youtube.com/watch?v=vur626jB5wQ&NR=1 1.21

F – Canal du Midi / Camarga

http://www.youtube.com/watch?v=bUvXqHKzsNA&NR=1 5:11

F – Canal du Midi – zsilipelés

http://www.youtube.com/watch?v=rEHWhTaaXbI&feature=related 1.06

F – Canal du Midi / zenés

http://www.youtube.com/watch?v=hNhWbDjt5wA&feature=related 2:59

F / Canal du Midi – manőver a Capestang-i híd alatt, a kapitányi-, kormány-állásból

http://www.youtube.com/watch?v=_kSleULva0M&NR=1 3:00

F / Canal du Midi – manőver a Capestang-i híd alatt, a partról nézve

http://www.youtube.com/watch?v=5LxVp2WWgWQ&NR=1 0:52

F / Canal du Midi – manőver a híd alatt

http://www.youtube.com/watch?v=nySvuiG5qnk&feature=related 2.49

F – Canal du Midi – Malpas csatorna-alagút / zenés

http://www.youtube.com/watch?v=enq47oaAq6k&feature=related 2:35

F – Canal du Midi – Toulouse / zenés

http://www.youtube.com/watch?v=V1zT3DA-8uo 4:20

F / Canal du Midi, zenés. (motorcsónak, kerékpár, bárka, kacsák, csónak, zsilip,

http://www.youtube.com/watch?v=9erViYtAlp0&NR=1&feature=fvwp 18:43

F / Canal du Midi,  zenés

A mellékelt példák bizonyítják és igazolják, hogy a legjobb, leggazdaságosabb “védelem” a “komplex, többcélú hasznosítás”! Érdemes lenne Hazánkban most már, egy kicsit elgondolkozni azon is, hogy az árvíz-, belvíz-, aszály elleni védelem, a megelőzés,  egyúttal a vizek visszatartásával, többcélú hasznosításával (bele értve a vízenergiát is!), a környezetbarát víziközlekedés-, személy-, és árúszállítás-, a vízi-, vízparti-, kerékpáros-, kemping-, öko-, természetjáró-, kultúrális-, örökség-, falusi-, bor-, gasztronómiai-, rendezvény-turizmus, a terület-, és vidékfejlesztés, valamint a munkahelyteremtés, a folyamatos foglalkoztatás, a helyi termékek helyben is történő értékesíthetőségének céljait is szolgálva, mennyit hozhatna a magyar nemzetgazdaság “konyhájára”? (lásd: Új Széchenyi Terv / ÚSZT, Széll Kálmán Terv, Nemzeti Vidék Stratégia / NVS, stb.)

Miért van az, hogy Magyarországon a víz nem “áldás”, hanem “átok”, a vízgazdálkodás, a vízvisszatartás és a vízkormányzás fejlesztéséhez szükséges beruházások sorozatos elhalasztása, elhagyása kapcsán “megspórolt pénzek(?)” többszörösét fizettük és fizetjük jelenleg is, az árvizek, belvizek, aszályok, vízszennyezésekokozta károk részbeni helyreállítására, és “kárenyhítésre”?

Nem véletlen, hogy az elmúlt években bekövetkezett Kormányváltások után sem készült olyan, nyilvános, nemzetgazdasági szintű számítás, amely kimutatta volna az elmaradt beruházások miatt bekövetkezett tényleges károk, az elmaradt haszon és a költségvetési kiadások csökkentése közötti összefüggést, és annak “egyenlegét”! (Nem lett volna “hízelgő” a mindenkori kormányokra, politikai döntéshozókra!)

A klímaváltozással is összefüggésben, most már ideje felülvizsgálni az energia-, a víz-, az élelmiszer-ellátás biztonságával, import-függőségünkkel kapcsolatos eddigi hivatalos, kormányzati álláspontunkat, figyelembe véve a Magyar Tudományos Akadémia / MTA és különböző bizottságainak, tudósainak, a műszaki-, tudományos-, szakmai-, és társadalmi életünk nemzetközi hírű képviselőinek egyre határozottabb, hangosabb “vészjelzéseit” is! A szemléletváltás, paradigma-, paradogmaváltás most már elkerülhetetlen! Ideje lenne észrevenni, hogy a “Zöld Gazdaság”-hoz, a Gunter Pauli és a Római Klub által javasolt, “Kék Gazdaság”-on keresztül vezet az út! (lásd: Pécsi Tudomány Egyetem segítségével magyarra fordított változatról szóló, korábbi írásunk, a www.realzoldek.hu honlapon!)

Ennek közvetítésében a média szerepe is jelentős, remélhetőleg az új média-törvény segítségével az “objektív tájékoztatás” a jövőben – Mindannyiunk érdekében – meg fog talán valósulni!

Ezt azonban még a közeljövőben szeretném megélni! Folytatás következik! Addig is a mellékelt videókhoz jó szórakozást kíván,

Baráti üdvözlettel:


Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő

mobil: +36 30 319 2033

WordPress Plugin Share Bookmark Email