Az ár-, és belvízi védekezés rendszerének átalakítására van szükség, a felelősség és a forrás is egy kézbe, a vízügyi igazgatóságokhoz kell, hogy kerüljön” – mondta Illés Zoltán (de 1 évvel ezelőtt)! És mi történt közben, és azóta?
Kedves Kollégák!
A környezet-, és természetvédelem, valamint a vízügy területén – hasonlóan más ágazatokhoz – ugyanúgy, a szavak helyett a tettek, és azok eredményei számítanak!
A 2010. évi választások óta eltelt, igen nehéz időszakból, önkényesen csak
– a kolontári vörösiszap tragédiát, ill. a “zöldhatóságok” szerepét, felelősségét, valamint annak eredménytelen elhárítási kisérleteit, valamint
– a tágabb térségben található vörösiszap tározók közül, az Almásfüzitői vörösiszap tározók rekultivációjának felülvizsgálata kapcsán, aGreenpeace és a Reflex Környezetvédő Egyesület “dicstelen” szerepét (hasonlóan a “Négy Mancs / Vier Pfoten”-hoz!), ill.
– a korábban egységes vízügyi szolgálat szisztematikus szétverését
emelem ki, a rendelkezésre álló dokumentumok alapján. 
A kolontári vörösiszap tragédiáról, és a vízügyi szolgálat szétveréséről korábbi irásainkban a www.realzoldek.hu honlapon is beszámoltunk. Most az Almásfüzitői 1-8. sz. vörösiszap tározók rekultivációjának sorsáról számolunk be.
Érdemes a mellékelt videót végig nézni és hallgatni, amelyből kiderül, hogy a “zöldhatóság”, élén Illés Zoltánnal, a Greenpeace igaztalan vádjaival értett egyet (!?) – szemben az 1-7. sz. tározót állami támogatás nélkül rekultiváló, Tatai Környezetvédelmi Zrt-vel – és nem lépett fel, érdekes módon, a 8. sz. tározó kapcsán, azzal az osztrák céggel szemben, amelyik a rekultiváció érdekében, elejétől fogva, nem tett semmit!
De a Reflex Környezetvédő Egyesület káros tevékenysége sem elhanyagolható, annak kapcsán, hogy megtámadta, és megakadályozta a Tatai Környezetvédelmi Zrt. által létesítendő, Duna-parti megfigyelő kút létesítését! (?)
Tatai Környezetvédelmi Zrt. környezetvédelmi igazgatójának, Farkas Béla, környezetvédelmi szakmérnöknek az előadásából, és a helyszíni felvételekből érdemes lett volna, ill. lenne levonni a tanulságokat, általánosságban, az államigazgatást érintően, és konkrétan, a kolontári vörösiszap tározók rekultivációja kapcsán teendő intézkedésekre vonatkozóan is! (lásd: a szálló vörös por egészséget károsító hatásainak kivédése!?)

http://www.youtube.com/watch?v=puVpgR9wRFw&feature=related   3:32

1Hkrisztian töltötte fel ezen a napon: 2011.09.03. Almásfüzitő, Duna Hungary Timföldgyár.

Almásfüzitő és a Duna a levegőből. Zenés

http://www.youtube.com/watch?v=ZjeYh_sgP08&feature=related   6:24

2011.11.09. Tények az Almásfüzitői vörösiszap-tározó rekultivációjáról. Farkas Béla.

Illés Zoltán államtitkár 1 évvel ezelőtti nyilatkozatai és az azóta eltelt időszak tapasztalatai kapcsán már csak néhány ténykérdés maradt hátra:
– hol van Kling István helyettes államtitkár?
– hol van Láng István főosztályvezető?
– hol vannak a Vízügyi Igazgatóságok?
– hogy áll Magyarországon az árvíz-, belvíz-, aszály-, jégár-, cianid-, és nehézfém-szennyezés, stb. elleni védelem, ill. megelőzés, valamint az ezekkel kapcsolatos nemzetközi, államközi együtműködés?
– hogy biztosítható a jelenlegi körülmények és jogi-, közgazdasági szabályozás mellett a hosszú-távú, integrált, ágazati-, területi-, hálózati-, intézményi tervezés, a komplex fejlesztés és finanszírozás (EU+hazai társfinanszírozás), valamint a töbcélú hasznosítás a gyakorlatban? (pl. víz-, energia-, élelmiszer-gazdálkodás, vízi-közlekedés, hajózás, kikötőhálózat-, terület-, vidék-, vízi-, vízparti-, kerékpáros-turizmus fejlesztés, stb.)
– a Vidékfejlesztési Minisztérium / VM és a Belügyminisztérium / BM között – a vízüggyel kapcsolatos – állami feladatok, hatáskörök és illetékességi területek elhatárolásának konkrét törvényi szabályozása hol található? (tervezés, fejlesztés, finanszírozás, üzemeltetés, karbantartás, ellenőrzés, stb.?)
– ki(k) fogjá(k) elkészíteni a Duna-vízgyűjtő magyarországi része Vízgyűjtő-gazdálkodási Tervének (OVGT) felülvizsgálatát, és kiegészítését, a klímaváltozás várható hatásai, következményei, az EU-VKI, valamint az EU új Vízstratégiája, ill. az EU új Közlekedés-stratégiája (“Fehér Könyv”) alapján (lásd: Nemzetközi Száva Bizottság 2009. évi dokumentációjának 2012. végéig történő felülvizsgálata!)
– ki és milyen felhatalmazással fogja az Európai Unió Duna Régió Stratégiáját / EUDRS-t, a Duna hajózhatóságának (nem javítgatását, hanem) biztosítását, a Bős-Nagymarosi Vízlépcső-rendszerrel kapcsolatos, Hágai Nemzetközi Bíróság előtt folyó per – szlovák féllel történő, jóhiszemű egyeztetést és megállapodást követő – lezárását megvalósítani? (Azt senki sem gondolhatja komolyan, hogy Medgyesy Balázs – a Fidesz “Zöld” tagozatának vezetője, vagy Illés Zoltán államtitkár, az “ál-környezetvédő” hazai és külföldi mozgalmárokkal – WWF, Greenpeace, Négy Mancs, Duna Charta, Duna Kör, Védegylet, Élőlánc, Reflex, stb. – a hátuk mögött, közismert párt-politikai nyomás és befolyás alatt, BNV ügyben bármit is el tud, vagy akar érni?)
– ki fogja elkészíteni a Tisza-stratégiát, a Vásárhelyi Terv Továbbfejlesztésének / VTT felülvizsgálatát, a Tisza nemzetközi víziúttá nyilvánítását,
– ki fogja megvalósítani a Csongrádi Vízlépcső, a Duna-Tisza csatorna beruházás befejezését, a Duna-Tisza-közi Homokhátság vízpótlását, stb.?
– a “Négy Mancs / Vier Pfoten” Alapítványhoz hasonlóan, mikor indul eljárás a tényleges magyar érdekek ellen vétőkkel szemben?
És végül, a politikai döntéshozók – köztük, az Illés Zoltán leváltását is követelő, Jávor Benedek, és LMP-s kollégái – “bokros teendőik” mellett, ráértek-e már részletesebben tanulmányozni, és megérteni:
– az MTA-KSP keretében megjelent, a “Megújuló energiák hasznosítása” (Büki Gergely – Lovas Rezső), és a “Magyarország vízgazdálkodása: helyzetkép és stratégiai feladatok” (Somlyódy László), valamint
– Gunter Pauli “The Blue Economy / Kék Gazdaság” c. művét (Római Klub jelentése), amelyet a Pécsi Tudomány Egyetem / PTE magyar fordításában, ill. Ulbert József, PTE dékánhelyettese előadásában, az érdeklődők, már 2010.11.18-19-én, a Balatonalmádiban tartott, “Első Magyar Fenntarthatósági Csúcs” konferencián is megismerhettek. Ennek lényege az, hogy: “Zöld utat a Kék gazdaságnak! A Zöld gazdaságba a Kék gazdaságon keresztül vezet az út!
Kiváncsian várjuk a válaszokat az illetékesektől, a feltett kérdésekre vonatkozóan.
És tényleg Lehet Más a Politika?
Kellemes hétvégét kiván,


Baráti üdvözlettel:



Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő
mobil: +36 30 319 2033

Dokumentumok és képek:

WordPress Plugin Share Bookmark Email