Országos népi kezdeményezés Szigetköz, az Öreg-Duna és a Mosoni-Duna megmentéséért, a Duna elterelésének 20. évfordulóján! 7. rész
Vízügyek június 26th, 2012Kedves Kollégák!
A “Kisaföld” folytatja aláírásgyűjtő kampányát a Szigetköz, az Öreg-Duna és a Mosoni-Duna megmentése érdekében, és folytatólagosan közli a Duna 20 évvel ezelőtti elterelése óta az újságban megjelent dokumentumokat, és az aláírásgyűjtő-kampány során szerzett mostani tapasztalatokat.
A Bős-Nagymarosi Vízlépcső-rendszerrel, ill. a Hágai Nemzetközi Bíróság ítéletével, valamint annak tudatos “félre/értelmezésével” kapcsolatos, rendelkezésünkre álló, korabeli – a hivatalos média által elhallgatott, vagy “fél-oldalasan” közölt – dokumentumok, legalább utólagos közzétételével szeretnénk a tisztán-látást elősegíteni, mivel azok szervesen összefüggnek nemcsak a Szigetköz – Öreg-Duna – Mosoni-Duna (“második Duna-delta”) térsége, hanem az egész magyar Duna-szakasz – Dunakanyar, Nagymaros-Visegrád, Érd, Százhalombatta, Paks, Dunaszekcső, Mohács térsége hajózhatósági-, árvízvédelmi-, környezet-, és természetvédelmi, turisztikai- (vízi-, vízparti-, kerékpáros-, kultúrális-turizmus, stb.) infrastruktúrális problémáival.(lásd: Kulcs, Dunaszekcső löszfal-leszakadás, stb.)
A rendszerváltás “Trójai falova” volt a “Dunaszaurusz”, és sajnálatos módon a “rendszer-/módszer-váltás” óta eltelt, több, mint két évtized alatt bekövetkezett és napjainkban folyamatosan bekövetkező kár, nemzetközi presztizs-veszteség, elmaradt haszon, stb. sem volt elég ahhoz, hogy megváltozassa a mindenkori magyar kormányok, politikai döntéshozók és a “megmondó emberek” véleményét.
A Szigetköziek mellett a Nagymarosiak is tiltakoztak a “Fővárosi Zöldek” beavatkozásai ellen, annak idején sajnos nem sok sikerrel! Jó lenne, ha a Duna ügyében – legalább a Duna-mentén élők – mielőbb rájönnének, hogy egy süllyedő, “zátonyra futott magyar” hajóban ülnek, tétlenül! (Hol vannak az evező(sö)k?)
A nemzetközi, főleg osztrák “zöld” szervezetek támogatását élvező Duna Kör, Duna Charta és utód-szervezeteinek aktívistái befészkelték magukat a rendszerváltás után a politikába, a politikai pártokba, a parlamentbe, a médiába, az MTA háttérintézményeiben, stb. Ez a legfőbb oka annak, hogy a “környezetvédelem” ürügyén – szemben az MTA, a műszaki-gazdasági-vízügyi-
A fentiek felvetik a magyar szellemi elit felelősségét is! Erről szól dr. Róna Péter, Rónai Egon vendégeként, ez ATV “Húzós” c. műsorában is. Érdemes lenne megszívlelni mondandóját, amíg nem késő!
Lásd: http://realzoldek.hu/modules.
http://atv.hu/videotar/
2012.02.02. ATV „Húzós”. Rónai Egon vendége dr. Róna Péter, közgazdász, jogász, professzor.
„Én már kivívtam magamnak a szellemi autonómiámat, nem szorulok rá, hogy bárkinek is a kegyeit keressem!”
Ha ezt sikerül a magyar szellemi elitnek, a magyar tudományos élet képviselőinek is kivívni, akkor lesz remény arra, hogy az évtizedek óta “tabu”-nak tekintett témák – köztük a Bős-Nagymarosi Vízlépcső-rendszer és a Hágai Nemzetközi Bíróság ítéletének szlovák féllel történő meg-, és kiegyezés ügye is – végre a tárgyaló-asztalra kerülhetnek, értelmes szakmai párbeszéd alakulhat ki, amelynek révén tényleges nemzeti-, nemzetgazdasági érdekeink érvényesíthetők lesznek!
Ehhez kívánok mindannyiunknak jó erőt, egészséget és kitartást,
Baráti üdvözlettel:
—
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő
mobil: +36 30 319 2033
Dokumentumok és képek:
szigetkoz7 – tömörített képek és dokumentumok letöltése
.
Legutóbbi hozzászólások