Magyar hajósok Európa vizein, a “Széchenyiek nyomában”. Széchenyi Vízi Emléktúrák 3a. rész. Budapest-London-Marlow 1999. Rajnától a Temze ékkövéig.

Kedves Kollégák!

A III. Széchenyi Vízi Emléktúráról szóló beszámolót – a “Császárok és Királyok Útja” mentén Bécsből, a Marina Wien-ből folytatjuk, a Duna alsó-, és felső-ausztriai-, majd bajor szakaszán, Passaun – a “bajor Velencé”-n, a “Három folyó városá”-n (Duna-Inn-Ilz) keresztül, Regensburgig, majdKelheimtől – a Frank Jura hegységen átvezető – Duna-Majna “Európa” csatornán keresztül Bambergig, onnan a Majnán, Frankfurt am Main-ig, majd tovább, Mainz-ig, a Majna Rajnai torkolatáig. A Rajna németországi szakaszán Rüdesheim, Koblenz, Köln, Düsseldorf, Emmerich, majd a hollandiai szakaszán Tiel, Willemstad után, a Volkerak-i hajózsilipen át a Veerse Meer-en, Delta Marina érintésével (oda műszaki hiba miatt, a másik yachtot már vontatni kellett!), Veere-ig hajóztunk. Eredetileg innen kellett volna – Peter Haiden 2 árbócos vitorlása segítségével, áthajóznunk a La Manche csatornán, ha az időjárás nem szólt volna közbe. Végül 1-2 nap várakozás után – a kedvezőtlen meteorológiai előrejelzések miatt – tovább kellett mennünk. Az út “kalandos szakasza” innen kezdődött, tekintettel arra, hogy Veeré-ből már csak a mi – egyetlen állva maradt – yachtunk ment tovább, traileren Vlissingen-be, és onnan éjszakai teher-komppal az angliai Ramsgate-ba, de csak a gépkocsi-, és hajóvezető (Varga István) mehetett a yachttal, míg Én, a 2 személyes TV-stábbal – Peter Haiden segítségével – este még átmentünk Belgiumba, Knokke Heist-be, ahonnan az utolsó tengerparti villamosjáratot elérve, éjjel még Oostendé-be értünk, ahol minden zárva volt, hajnalig, a kikötő nyításáig, a pályaudvaron, felváltva, a kényelmetlen fapadokon, részben a padlón “aludtunk”. A reggeli első, gyorsjáratú komppal, áthajóztunk az angliai Dover-be, ahova időközben – hála a mobil-telefonon történt kapcsolattartási lehetőségnek – Ramsgate-ból megérkezett Varga István, a traileren szállított yachttal. A kalandos út további, “szigetországi”, Dover-London-Marlow-i közötti szakaszáról, részletesebben, a következő részben számolunk be. 

http://www.youtube.com/watch?v=fWYhJ30M30Y 50:01 Megjelenés ideje: 2012.12.07. barossg·298 videó
1999.07.31–08.23. A videó Varga István kapitány által szervezett emléktúra szerkesztett anyaga. 1. rész. Császárok és királyok útja. Budapest-Frankfurt

 

http://www.youtube.com/watch?v=fWYhJ30M30Y 50:01 Megjelenés ideje: 2012.12.07. barossg·298 videó

1999.07.31–08.23. A videó Varga István kapitány által szervezett emléktúra szerkesztett anyaga.1. rész. Császárok és királyok útja. Budapest-Frankfurt

2. rész. A Rajnától a Temze ékkövéig.

http://realzoldek.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=2248 Péteri László:

1992.09.25. Duna-Majna “Európa” csatorna ünnepélyes üzembe helyezése. dr. Antall József miniszterelnök – Nürnberg – Kelheim. dr. Mosonyi Emil magyar vízügyesekkel az Essingi fahídon.
Az emléktúra néhány érdekesebb részletéről (pl. Német evezős kimentése Regensburgnál, Tarnavölgyi Györggyel történő találkozás a Duna-Majna “Európa” csatornán, Heinz Bibo-val a “Bibo TV” tulajdonosával történő találkozás, Rüdesheimben, a La Manche-csatornán történő átkelés után, a Temzén történő hajózás Marlow-ig, stb.), és a sajtó-visszhangokról – a terjedelmi korlátok miatt – a következő, 3.b. részben számolunk be.
A Rajna-Majna-Duna transzkontinentális, nemzetközi víziút megvalósulásáról, a Duna-Majna “Európa” csatorna – dr. Antall József miniszterelnök részvételével megtartott – 1992.09.25-i, ünnepélyes üzembehelyezéséről szóló, 2011.06.05-én, a www.realzoldek.hu honlapon megjelent, fenti internet-linken elérhető cikkem és mellékletei adnak részletesebb tájékoztatást a téma iránt érdeklődőknek.
Az 1999. július 31. és augusztus 26. között lebonyolított emléktúra során, összesen 2.300 folyamkilométert tettünk meg, 67 zsilipen keltünk át, kora-hajnali fényben, napfényben, naplementében, esőben, szélviharban, és napközben Yacht Klubok fogadásain, városnézéseken vettünk részt, míg végül elértük az emléktúra végcélját, Marlow-ot, ahol a budapesti Széchenyi Lánchíd ősén elhelyeztük az emlékezés koszorúját, és felavattuk a “Budapestet Marlow-val öszekötő” emléktáblát, a magyar csapat részére szervezett, Temze-parti fogadás keretében.

Ezzel az aktussal a III. Széchenyi Vízi Emléktúra teljesítette kitűzött feladatát, a fogadáson jelenlévők elismerése, és gratulációja mellett, az emléktúra hivatalos programja véget ért.

Jó szórakozást kíván,

Baráti üdvözlettel:

Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő

mobil: +36 30 319 2033

Mellékletek

magyarhajsokeurpavizeinaszchenyieknyomban_szc (4)

.

WordPress Plugin Share Bookmark Email

Tags: ,

Leave a Reply

Name and Email Address are required fields. Your email will not be published or shared with third parties.

Rovatok

Archívum

Ott vagyunk a Facebookon

Címkék

Legutóbbi vélemények

Legutóbbi hozzászólások

Dr. Szabadi Béla blogja

Látogatottság

  • Megtekintett oldalak : 809125
  • Egyedi látogatók : 91720
  • Megtekintett oldalak 24 órája : 189
  • Egyedi látogatók 24 órája : 43

Reális Zöldek Klub

Naptár

2013. január
h k s c p s v
« dec   feb »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Népszerű bejegyzések

Reális zöld cikkek

Reális Zöld Klub

Meta



FireStats icon Powered by FireStats Top