Duna Stratégia magyar módra, kerül amibe kerül, csak
Dátum: 2010. April 04. Sunday, 14:43
Rovat: Vízügyek


Duna Stratégia magyar módra, kerül amibe kerül, csak "sarkantyú" legyen, elvégre magyarok vagyunk!

Kedves Kollégák!

Vészesen közeledik az Európai Duna Stratégia elkészítésének véghatárideje, ill. a 2011. évi magyar EU elnökség idején történő megtárgyalása, és még mindig nem tudjuk, hogy mit fog konkrétan tartalmazni a magyar javaslat.
Csak egyet tudunk, hogy országgyűlési képviselő választások lesznek Magyarországon és Szlovákiában is, valamint azt, hogy Bécs Pozsonnyal közösen rendezi meg a 3. Európai Duna Stratégiával foglalkozó, nemzetközi konferenciát, magyar előadó nélkül!

Az már csak "hab a tortán", hogy jól időzített "bomba robbant" a média és az "irreális zöldek" részéről - és Deutsch Tamás "vízügyi szakértő" támogatásával - a Szigetköz rehabilitációjára vonatkozóan, a Szlovákiának átadott, 6 alternatívát tartalmazó, magyar szakértői javaslat miatt, miután az egyik javaslat "fenékgátas" megoldást mert javasolni!(?)

A "mű-felháborodás" már csak azért is érdekes, mert a Szigetköz rehabilitációjára vonatkozóan már korábban, magyar és szlovák szakemberek által készített - és fenékgátas megoldásokat is tartalmazó - alternatívákat a Magyar Hidrológiai Társaság is megtárgyalt! (lásd: mellékelt írás)

A Duna magyarországi szakaszára összefüggő, hálózati-, fejlesztési-, szabályozási terv nem készül! (Hogy lesz ebből EDS?) Külön-külön készült a Szap-Szob közötti, és a Szob-Déli országhatár közötti szakaszra vonatkozó, de a duzzasztást, vízlépcső-építést eleve kizáró, csak hagyományos, sarkantyús, párhuzamműves, kotrásos változat (Felső-Duna-szakaszon kb. 60 sarkantyú, az Alsó-Duna-szakaszon 39 hajózási akadály - 13 gázló, 20 szűkület, 6 jégmegállásra hajlamos hely van), amelynek viszont folyamatos fenntartási, karbantartási költségei lesznek!

Ezzel kapcsolatban megemlítem, hogy az Európai Unió támogatást csak a fejlesztésekhez ad, üzemeltetéshez, fenntartáshoz nem!!!

Az eddig elkészült, a Duna hajózhatóságának "javítgatására" elkészült, százmilliókba kerülő (!), temérdek vizsgálat, tanulmány, mind a törvényellenes, 1139/2004.(XII.11.)Kormányhatározat alapján, eleve kizárt "vízlépcsős" megoldás vizsgálata nélkül készült, ill. készülhetett!

A költség-haszon elemzések az "elmaradt haszon", az egyoldalúan felmondott államközi szerződés következtében bekövetkezett, és folyamatosan jelentkező károk és többletköltségek figyelembe vétele nélkül készültek, ill. készülnek!

Nagy felelősség hárul a következő Országggyűlésekre, ill. Kormányokra, hogy ilyen egyoldalú előkészítés után, mihez fog kezdeni a magyar Duna-szakasz integrált (nemzetközi-, európai-, hazai-, ágazati-, területi-, hálózati-, intézményi-, stb.) tervezésének és komplex fejlesztésének, ill. többcélú hasznosításának biztosítása érdekében?

Ehhez, változatlanul javasoljuk a 7. alternatíva - a vízlépcsős megoldás, mint az egyetlen reális lehetőség - részletes és összehasonlító vizsgálatát!

Érdemes elolvasni Láng Mercédesz mellékelt cikkét, amelyből kiderül, hogy a Nagymarosi Vízlépcső leállítása, ill. lebontása, valamint ennek következtében szlovák részről, a "C" variáns üzembe helyezése után, a Felső-Szigetköz részbeni vízpótlását - az "irreális zöldek" által javasolt, környezetromboló dizelmotoros szivattyúk leállítása után (!) - a vízügyi szakemberek rövid időn belül, a jóval kisebb költségű, "fenék-gát"tal oldották meg! (A Dunakiliti vízlépcső üzembe helyezése még mindig tiltva van!)


Baráti üdvözlettel:
--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő

mobil: +36 30 319 2033

2009-07-01-Láng Mercédesz-Duna-Szigetköz-vízszintemelés [2]MHT-SZITEkivonat

NEWADA-Nemzetközi projekt-Dunai víziút-fenntartók hálózata

Szlovákiába küldött bősi javaslat miatt vizsgálódik a KVVM2010-03-06-1

Újabb százmilliókat költenek monitoringra


011-Duna-Pozsony-Szap-térkép


1998-02-28-Duna Kör-tüntetés-BNVellen1


1998-kiszáradt Duna-meder


2003-05-16-Bős ügye továbbra is lebeg-NSZ


2003-05-16-Bős ügye továbbra is lebeg-NSZ1


2003-05-16-Bős ügye továbbra is lebeg-NSZ2


2004-04-13-Újraéledő bősi tárgyalások-NSZ


2007-10-Szigetköz-Life-program-VITUKI-címlap


2008-05-19-BNV-30éve-archív felvétel1


2008-08-12-H-SK-BNV-ErdeyGyörgy-Gabriel Jencik-korm-biztosok


Duna_SEA_Szap-Szob_Hu-1_img_20


H-Duna hajózhatósága-2005-2007-2009-2011-címlap


H-Duna hajózhatósága-2005-2007-címlap


H-Duna hajózhatósága-2009-2011-címlap


H-Duna hajózhatósága-RMD-szűk-keresztmetszet-térkép1


Kép1-Dunakiliti-Vízlépcső-Fenékküszöb-légi


Kép1-Duna-Szigetköz-Csallóköz-térkép


Kép1-Szigetköz-rehabilitáció-1a


Kép1-Szigetköz-rehabilitáció-1b


Kép2-Duna-Szigetköz-rehabilitáció-3-mobilgát-SZITE-jav


Kép2-Szigetköz-rehabilitáció-2a


Kép2-Szigetköz-rehabilitáció-2b


Kép3-Duna-Szigetköz-rehabilitáció-3-mobilgát-SZITE-jav


Kép3-Szigetköz-rehabilitáció-3a


Kép3-Szigetköz-rehabilitáció-3b


Kép4-Szigetköz-rehabilitáció-4a-SZITE


Kép4-Szigetköz-rehabilitáció-4b-SZITE


Kép5-Szigetköz-rehabilitáció-5a


Kép6-Szigetköz-rehabilitáció-6a


Kép6-Szigetköz-rehabilitáció-6b


Kép6-Szigetköz-rehabilitáció-6c


SK-Bős-Gabcikovo-H-Nagymaros-vízlépcső-térkép1






A cikk tulajdonosa: Reális Zöldek Klub
http://realzoldek.hu

A cikk webcíme:
http://realzoldek.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=1544