Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók


Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
Duna Stratégia magyar módra, kerül amibe kerül, csak
VízügyekDuna Stratégia magyar módra, kerül amibe kerül, csak "sarkantyú" legyen, elvégre magyarok vagyunk!

Kedves Kollégák!

Vészesen közeledik az Európai Duna Stratégia elkészítésének véghatárideje, ill. a 2011. évi magyar EU elnökség idején történő megtárgyalása, és még mindig nem tudjuk, hogy mit fog konkrétan tartalmazni a magyar javaslat.
Csak egyet tudunk, hogy országgyűlési képviselő választások lesznek Magyarországon és Szlovákiában is, valamint azt, hogy Bécs Pozsonnyal közösen rendezi meg a 3. Európai Duna Stratégiával foglalkozó, nemzetközi konferenciát, magyar előadó nélkül!

Az már csak "hab a tortán", hogy jól időzített "bomba robbant" a média és az "irreális zöldek" részéről - és Deutsch Tamás "vízügyi szakértő" támogatásával - a Szigetköz rehabilitációjára vonatkozóan, a Szlovákiának átadott, 6 alternatívát tartalmazó, magyar szakértői javaslat miatt, miután az egyik javaslat "fenékgátas" megoldást mert javasolni!(?)

A "mű-felháborodás" már csak azért is érdekes, mert a Szigetköz rehabilitációjára vonatkozóan már korábban, magyar és szlovák szakemberek által készített - és fenékgátas megoldásokat is tartalmazó - alternatívákat a Magyar Hidrológiai Társaság is megtárgyalt! (lásd: mellékelt írás)

A Duna magyarországi szakaszára összefüggő, hálózati-, fejlesztési-, szabályozási terv nem készül! (Hogy lesz ebből EDS?) Külön-külön készült a Szap-Szob közötti, és a Szob-Déli országhatár közötti szakaszra vonatkozó, de a duzzasztást, vízlépcső-építést eleve kizáró, csak hagyományos, sarkantyús, párhuzamműves, kotrásos változat (Felső-Duna-szakaszon kb. 60 sarkantyú, az Alsó-Duna-szakaszon 39 hajózási akadály - 13 gázló, 20 szűkület, 6 jégmegállásra hajlamos hely van), amelynek viszont folyamatos fenntartási, karbantartási költségei lesznek!

Ezzel kapcsolatban megemlítem, hogy az Európai Unió támogatást csak a fejlesztésekhez ad, üzemeltetéshez, fenntartáshoz nem!!!

Az eddig elkészült, a Duna hajózhatóságának "javítgatására" elkészült, százmilliókba kerülő (!), temérdek vizsgálat, tanulmány, mind a törvényellenes, 1139/2004.(XII.11.)Kormányhatározat alapján, eleve kizárt "vízlépcsős" megoldás vizsgálata nélkül készült, ill. készülhetett!

A költség-haszon elemzések az "elmaradt haszon", az egyoldalúan felmondott államközi szerződés következtében bekövetkezett, és folyamatosan jelentkező károk és többletköltségek figyelembe vétele nélkül készültek, ill. készülnek!

Nagy felelősség hárul a következő Országggyűlésekre, ill. Kormányokra, hogy ilyen egyoldalú előkészítés után, mihez fog kezdeni a magyar Duna-szakasz integrált (nemzetközi-, európai-, hazai-, ágazati-, területi-, hálózati-, intézményi-, stb.) tervezésének és komplex fejlesztésének, ill. többcélú hasznosításának biztosítása érdekében?

Ehhez, változatlanul javasoljuk a 7. alternatíva - a vízlépcsős megoldás, mint az egyetlen reális lehetőség - részletes és összehasonlító vizsgálatát!

Érdemes elolvasni Láng Mercédesz mellékelt cikkét, amelyből kiderül, hogy a Nagymarosi Vízlépcső leállítása, ill. lebontása, valamint ennek következtében szlovák részről, a "C" variáns üzembe helyezése után, a Felső-Szigetköz részbeni vízpótlását - az "irreális zöldek" által javasolt, környezetromboló dizelmotoros szivattyúk leállítása után (!) - a vízügyi szakemberek rövid időn belül, a jóval kisebb költségű, "fenék-gát"tal oldották meg! (A Dunakiliti vízlépcső üzembe helyezése még mindig tiltva van!)


Baráti üdvözlettel:
--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő

mobil: +36 30 319 2033

2009-07-01-Láng Mercédesz-Duna-Szigetköz-vízszintemelés [2]MHT-SZITEkivonat

NEWADA-Nemzetközi projekt-Dunai víziút-fenntartók hálózata

Szlovákiába küldött bősi javaslat miatt vizsgálódik a KVVM2010-03-06-1

Újabb százmilliókat költenek monitoringra


011-Duna-Pozsony-Szap-térkép


1998-02-28-Duna Kör-tüntetés-BNVellen1


1998-kiszáradt Duna-meder


2003-05-16-Bős ügye továbbra is lebeg-NSZ


2003-05-16-Bős ügye továbbra is lebeg-NSZ1


2003-05-16-Bős ügye továbbra is lebeg-NSZ2


2004-04-13-Újraéledő bősi tárgyalások-NSZ


2007-10-Szigetköz-Life-program-VITUKI-címlap


2008-05-19-BNV-30éve-archív felvétel1


2008-08-12-H-SK-BNV-ErdeyGyörgy-Gabriel Jencik-korm-biztosok


Duna_SEA_Szap-Szob_Hu-1_img_20


H-Duna hajózhatósága-2005-2007-2009-2011-címlap


H-Duna hajózhatósága-2005-2007-címlap


H-Duna hajózhatósága-2009-2011-címlap


H-Duna hajózhatósága-RMD-szűk-keresztmetszet-térkép1


Kép1-Dunakiliti-Vízlépcső-Fenékküszöb-légi


Kép1-Duna-Szigetköz-Csallóköz-térkép


Kép1-Szigetköz-rehabilitáció-1a


Kép1-Szigetköz-rehabilitáció-1b


Kép2-Duna-Szigetköz-rehabilitáció-3-mobilgát-SZITE-jav


Kép2-Szigetköz-rehabilitáció-2a


Kép2-Szigetköz-rehabilitáció-2b


Kép3-Duna-Szigetköz-rehabilitáció-3-mobilgát-SZITE-jav


Kép3-Szigetköz-rehabilitáció-3a


Kép3-Szigetköz-rehabilitáció-3b


Kép4-Szigetköz-rehabilitáció-4a-SZITE


Kép4-Szigetköz-rehabilitáció-4b-SZITE


Kép5-Szigetköz-rehabilitáció-5a


Kép6-Szigetköz-rehabilitáció-6a


Kép6-Szigetköz-rehabilitáció-6b


Kép6-Szigetköz-rehabilitáció-6c


SK-Bős-Gabcikovo-H-Nagymaros-vízlépcső-térkép1
Dátum: 2010. April 04. Sunday, 14:43 Szerző: realzoldek
 
Kapcsolódó linkek
· Cikk keresés: Vízügyek
· Írta: realzoldek


A legolvasottabb cikk ebben a rovatban: Vízügyek:
Rajna-Majna-Duna transzkontinentális víziút - Európai és a magyar Duna Stratégia

 
Cikk értékelése
Átlagolt érték: 0
Szavazat: 0

Értékeld ezt a cikket:

Kiváló
Nagyon jó
Jó
Átlagos
Rossz

 
Beállítások

 Nyomtatható változat Nyomtatható változat

 Küldd el levélben! Küldd el levélben!

 
Kapcsolódó rovatok

Vízügyek



Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.29 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::