A Hableány katasztrófája megelőzhető lett volna, állítják a reális zöldek!
Dátum: 2021. February 22. Monday, 11:03
Rovat: Közéleti magazin


Hajók balesete bekövetkezésének a valószínűsége a Margit híd alatt fenn áll!



A Margit híd alatt a hajók számára a hegymenet megkezdésére kevesebb, mint 80 méter áll rendelkezésre. Ez nem hiba, hanem gondatlanság!



2019. május 30-án elvégeztem az áramvonal szerkesztését.

2019. május 29-én lamináris áramlást feltételeztem és a normális Duna vízsebességéhez négyszeres sebesség feltételezésével a Margit híd alatt a hegymenet rendelkezésére álló két pillér közötti távolság közepén 10 szeres Duna vízsebesség adódott. ( Felhasznált Egyetemi tankönyvek: Dr. Pattantyus Géza: Gyakorlati Áramlástan, 1951 és Dr. Gruber József- Blahó Miklós, Folyadékok Mechanikája, 1958.)

A két pillér között olyan erős volt a keresztáramlat, hogy bármely vízi járműnek csak a két pillér közepén volt lehetősége a hegymenet megkezdésére.

A következő napokon megfigyeltem a Margit hídról a zöld bolyát, megállapítottam, hogy valójában a két pillér alatt az áramlás turbulens.



Szó sincs arról, hogy a Viking Sigyn kapitánya előzni kívánta volna a Hableányt. A Hableány ugyanis a tragédia előtt a szálloda hajót nem előzte meg!

Miért nem látta a Szálloda Hajó kapitánya maga előtt a Hableányt?

Mert a Hableány nem volt a Szálloda Hajó előtt, miután a Kossuth tér magasságában a Hableány 6 km/óra sebességgel elhajózott a Szálloda hajó mellett.

A Hableányt méterekkel a Margit híd előtt, a pillérek közötti keresztáramlatok néhány másodperc alatt sodorták a Szálloda Hajó elé, pontosan két pillér közötti távolság felezővonalára, amely irányba a Szálloda Hajó 10.6 km óra sebességgel közeledett, a Kossuth tér magasságából, ahol a fotózás céljából nagyon lelassult.

A szálloda hajó nem gyűrte maga alá a Hableányt, hanem megpörgette, a fedélzeten lévő hét utas ennek okán esett a Dunába a Hableány fedélzetéről és hála az égieknek menekült meg.

A Hableány a pörgető nyomatéh hatására meg billent, hét másodperc alatt a Duna fenekére került.

A Hableány annyira megpördült, hogy a hajó óra a Batthyány tér irányába került. Ha sima ütközésre került volna sor, a Hableányt a szálloda hajó meglöki, még az sem biztos, hogy elsüllyedt volna.

A Hableány kiemelését követően a Hableány kormányállása 11 fok jobbra helyzetben volt. Egyértelműen igazolja, hogy Hableánynak szándékában volt a Jászay Mari téren kikötni.

A sajnálatos tragédia előtt 45 perccel a Hableány a Margit híd alatt völgymenetben hajózott át.

Azt is feltételezem, hogy a 40 éves Dél Koreai hölgy, akinek a tetemét még nem sikerült sajnos megtalálni a Hableány elsüllyedése előtt, már meghalt.



(Juhos László)












A cikk tulajdonosa: Reális Zöldek Klub
http://realzoldek.hu

A cikk webcíme:
http://realzoldek.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=7609