A Hableány katasztrófája megelőzhető lett volna, állítják a reális zöldek! |
|
Hajók balesete bekövetkezésének a valószínűsége a Margit híd alatt fenn áll!
A Margit híd alatt a hajók számára a hegymenet megkezdésére kevesebb, mint 80 méter áll rendelkezésre. Ez nem hiba, hanem gondatlanság!
2019. május 30-án elvégeztem az áramvonal szerkesztését.
2019. május 29-én lamináris áramlást feltételeztem és a normális Duna vízsebességéhez négyszeres sebesség feltételezésével a Margit híd alatt a hegymenet rendelkezésére álló két pillér közötti távolság közepén 10 szeres Duna vízsebesség adódott. ( Felhasznált Egyetemi tankönyvek: Dr. Pattantyus Géza: Gyakorlati Áramlástan, 1951 és Dr. Gruber József- Blahó Miklós, Folyadékok Mechanikája, 1958.)
A két pillér között olyan erős volt a keresztáramlat, hogy bármely vízi járműnek csak a két pillér közepén volt lehetősége a hegymenet megkezdésére.
A következő napokon megfigyeltem a Margit hídról a zöld bolyát, megállapítottam, hogy valójában a két pillér alatt az áramlás turbulens.
Szó sincs arról, hogy a Viking Sigyn kapitánya előzni kívánta volna a Hableányt. A Hableány ugyanis a tragédia előtt a szálloda hajót nem előzte meg!
Miért nem látta a Szálloda Hajó kapitánya maga előtt a Hableányt?
Mert a Hableány nem volt a Szálloda Hajó előtt, miután a Kossuth tér magasságában a Hableány 6 km/óra sebességgel elhajózott a Szálloda hajó mellett.
A Hableányt méterekkel a Margit híd előtt, a pillérek közötti keresztáramlatok néhány másodperc alatt sodorták a Szálloda Hajó elé, pontosan két pillér közötti távolság felezővonalára, amely irányba a Szálloda Hajó 10.6 km óra sebességgel közeledett, a Kossuth tér magasságából, ahol a fotózás céljából nagyon lelassult.
A szálloda hajó nem gyűrte maga alá a Hableányt, hanem megpörgette, a fedélzeten lévő hét utas ennek okán esett a Dunába a Hableány fedélzetéről és hála az égieknek menekült meg.
A Hableány a pörgető nyomatéh hatására meg billent, hét másodperc alatt a Duna fenekére került.
A Hableány annyira megpördült, hogy a hajó óra a Batthyány tér irányába került. Ha sima ütközésre került volna sor, a Hableányt a szálloda hajó meglöki, még az sem biztos, hogy elsüllyedt volna.
A Hableány kiemelését követően a Hableány kormányállása 11 fok jobbra helyzetben volt. Egyértelműen igazolja, hogy Hableánynak szándékában volt a Jászay Mari téren kikötni.
A sajnálatos tragédia előtt 45 perccel a Hableány a Margit híd alatt völgymenetben hajózott át.
Azt is feltételezem, hogy a 40 éves Dél Koreai hölgy, akinek a tetemét még nem sikerült sajnos megtalálni a Hableány elsüllyedése előtt, már meghalt.
(Juhos László)
|
|
Dátum: 2021. February 22. Monday, 11:03 Szerző: realzoldek |
|
|
|
|
| |
|
Átlagolt érték: 0 Szavazat: 0
|
|
|
|
|
|
|