Péteri László
From: László Péteri [mailto:peteril62@gmail.com]
Sent: Sunday, February 07, 2016 5:26 PM
To: Ligetvári Ferenc
Subject: Dunai nemzetközi hajózás feltételeinek biztosítása. Háttéranyagok.
Tisztelt Ligetvári Úr! Kedves Feri Bátyám!
Tájékoztatásul, mellékelten küldöm a fenti tárgyra vonatkozóan készített összeállításomat, esetleges további hasznosítás reményében!
Kellemes - munka-, és balesetmentes - hétvégét kíván,
Baráti üdvözlettel:
--
Péteri László
aranydiplomás építészmérnök, egyetemi tanársegéd
ny. minisztériumi vezető főtanácsos, az OIH /
Országos Idegenforgalmi Hivatal v. főmérnöke,
belkereskedelmi-idegenforgalmi szakértő
mobil: +36 30 319 2033
Utóirat:
- a 2016.01.26-i, MTA-KÖTEB "A Szigetköz-Csallóköz rehabilitációja: lehetőségek és kockázatok" c. nemzetközi, tudományos konferenciára szóló meghívót és programot köszönettel vettem, regisztráltam is, de azon családi okok miatt sajnos személyesen nem tudtam részt venni.
- a Duna ügyében addig nem várható elmozdulás, amíg Magyarországon nem számít
1. "megújulónak" és államilag is támogatandónak a tiszta, fenntartható, szinte "ingyen" vízenergia, és annak többcélú hasznosítása (árvíz-, belvíz-, aszály-, jégár-, vízszennyezés ellen védelem, ívóvíz, mezőgazdasági öntözővíz, ipari-, hűtővíz-biztosítás), valamint
2. "környezetbarátnak" és államilag támogatandónak a vízi-közlekedés/szállítás, személy-, és teherhajózás, kikötőhálózat, a vízi-, vízparti-, kerékpáros-, öko-, és kulturális-turizmus (lásd: Nemzetközi Duna Túra / TID, EuroVelo EV-6. sz. Duna-menti Nemzetközi Kerékpárút Hálózat, Duna-menti Limesút, stb.) hálózatának integrált, egymással is összehangolt. hosszú-, közép-, és rövid-távú-, ágazati-, területi-, hálózati-, intézményi tervezése, komplex fejlesztése és finanszírozása (EU+hazai társfinanszírozás), és amíg
3. az MTA vezetősége nem áll ki egyértelműen és határozottan, az akadémikusai által készített, hivatalos dokumentumai mellett, és a "civilnek" álcázott, radikális álkörnyezetvédők, és egyes médiumok nemtelen támadásai ellen, a féligazságokkal, a hazugságokkal (pl. 1992.06. Duna Kör / Vargha János, Hajósy Adrienne: "C" variáns = "Papírtigris", "Ökológiai katasztrófa"-vízió, stb.) szemben (lásd: MTA-KSP "Megújuló energiák hasznosítása" (Büki Gergely-Lovas Rezső), és "Magyarország vízgazdálkodása: helyzetkép és stratégiai feladatok" (Somlyódy László), valamint dr. Mosonyi Emil akadémikus, a vízépítés nemzetközi hirű professzora életműve és hazai-, ill. nemzetközi munkássága, stb. mellett), és a fentiekkel összefüggésben
4. a Bős-Nagymarosi Vízlépcső-rendszerrel kapcsolatos Hágai-per mielőbbi lezárása érdekében nem folytat jóhiszemű tárgyalásokat, és nem törekszik kompromisszumos, mindkét fél számára elfogadható megállapodásra a szlovák partnerrel, Szigetköz és Csallóköz rehabilitációját, a Duna - mint nemzetközi víziút - hajózhatóságának biztosítását is beleértve!
5. a fentiek szükségesek a "Nemzeti Vízstratégia / Kvassay Jenő Terv - KJT-2015", valamint az Európai Unió Duna Régió Stratégiája / EUDRS, és egyúttal a Paksi Atomerőmű tervezett bővítésének, nemzeti érdekeinket, energia-, és importfüggőségünk csökkentését is szolgáló megvalósításához!
Mellékletek:
https://drive.google.com/file/d/0B2ifl7cAGjhpazVhTHR5RkZ1aHc/view?usp=sharing
© Reális Zöldek Klub . Minden jog fenntartva.