Péteri László
Egyre többen sürgetik - az MTA után - a még hiányzó 3 dunai vízlépcső megépítését, nemzeti-, és nemzetgazdasági érdekből! És mit mond a NFM? És a Kormány?
Kedves Kollégák!
Az EU Víz Keretirányelve / VKI, a Vízgyűjtő-gazdálkodási Terv felülvizsgálata / VGT-2, valamint a "Nemzeti Vízstratégia - Kvassay Jenő Terv KJT-2015." c. dokumentumok - az MTA KSP két - mellékletben hivatkozott - dokumentumának megjelenése, az Európai Unió Duna Régió Stratégiájának / EUDRS elfogadása után (különös tekintettel PA1a, hajózással, a PA2, vízenergia-hasznosítással is, a PA4, vízminőséggel és a PA5, környezeti kockázatokkal, árvízvédelemmel foglalkozó prioritásaira!) - az EU-TEN-T 18. sz. - a Rajna-Majna-Duna transzkontinentális víziút-hálózat fejlesztési programjával, ill. annak a Duna magyarországi szakasza hajózhatóságának biztosítási igényével, a Nemzetközi Duna Bizottság / DB ajánlásaival, ill. előírásaival, az EU DaHar - Duna-menti kikötőhálózat fejlesztési - programjával, a Nemzetközi Duna Túra-sorozat / TID folytathatóságának, a Dunai Limes hálózatának, az EuroVelo EV-6.sz. Duna-menti hálózatával összhangban most már sürgetően, és ismételten felvetik - a radikális ál-környezetvédők szakmailag megalapozatlan, menetrend-szerűen megjelenő tiltakozásai ellenére, és azzal szemben - a hazai Duna-szakasz árvízvédelmének, hajózhatóságának, a Paksi Atomerőmű dunai frissvíz-hűtésének, és a dunai nemzetközi-/hazai vízi-turizmus-, és kikötőhálózatának integrált tervezését, komplex fejlesztését, stb.
Ebbe a sorba illeszkedik az MLSZKSZ sajtóban, több helyen is megjelent, mellékelt írása is, amelyhez csak gratulálni tudunk, és egyúttal kíváncsian várjuk a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium / NFM hivatalos állásfoglalását is!
Egyúttal megemlítjük, hogy az EU közlekedési minisztereinek - a dunai hajózás fejlesztésére vonatkozó - 2012.06.07-i, luxemburgi közös nyilatkozatának aláírói közül, a Magyarországot akkor képviselő Völner Pál államtitkár, ill. jelenlegi utódának aláírása - egyedüliként - még a mai napig hiányzik!
Igaz, a Bős-Nagymarosi vízlépcső-rendszerrel kapcsolatos "Hágai-per" szlovák féllel történő meg-, és. kiegyezés is évtizedek óta várat magára, egyre nagyobb, és folyamatosan növekvő károkat okozva Magyarországnak! Ez senkinek sem fáj?
Ideje lenne már - a sok "hezitálás", időhúzás, mellébeszélés és elhallgatás után - végre a tettek mezejére lépni, itt Európa, a Kárpát-medence közepén, a Duna, a Tisza és a Dráva vízgyűjtője mentén!
Ebben a reményben, és a józan ész győzelmében bízva, várom a politikai döntéshozók érdemi válaszát, a 2012.06.07-i közös nyilatkozat - legalább utólagos - aláírását, ezekben a sorsdöntő kérdésekben!
Baráti üdvözlettel:
--
Péteri László
aranydiplomás építészmérnök, egyetemi tanársegéd
ny. minisztériumi vezető főtanácsos, az OIH
Országos Idegenforgalmi Hivatal v. főmérnöke,
belkereskedelmi-idegenforgalmi szakértő
mobil: +36 30 319 2033
Mellékletek:
------------------------------------------
Az Echo TV-ben Bíró Koppány Ajtony interjúját, és a Hír TV Magyarország élőben c. sorozat "Dunaszaurusz" c. műsorában Szalma Botond és Bárdos Deák Péter vitájának kivonatát - terjedelmi korlátok miatt - a következő részben küldöm!
Üdv.:
Péteri László
Mellékletek:
https://drive.google.com/file/d/0B2ifl7cAGjhpY1h4TUpqR2dkcUU/view?usp=sharing
------------------------------------------------
Kedves Kollégák!
Itt a folytatás, 2 Magyar Nemzet újságcikk, és a Hír TV Szalma Botond és Bárdos Deák Péter vitája, tegnapi videófelvételének kivonata, dokumentumokkal alátmásztott megjegyzéseimmel kiegészítve!
Érdemes lesz figyelni a média-visszhangokat, mert úgy látszik kezdenek foglalkozni ezzel, az évtizedek óta agyonhallgatott, tabu-témával!
Lehet, hogy valaki(k) feloldották a "hírzárlatot"?
Bár az értelmes, szakmai alapon nyugvó "társadalmi párbeszéd"-től sajnos még elég messze vagyunk! Azok számára, akik önhibájukon kívül, nem hallották a hazájából, politikai okok miatt elüldözött, Dr. Mosonyi Emil akadémikus, a vízépítés nemzetközi hírű professzora nevét, hazai és nemzetközi tevékenységét sem, mellékelem tájékoztatásul a wikipédia rövid, vázlatos ismertetőjét, okulásul!
Baráti üdvözlettel:
Péteri László
Mellékletek:
https://drive.google.com/file/d/0B2ifl7cAGjhpczZPSUxNU1FESzg/view?usp=sharing
--------------------------------
---------- Továbbított levél ----------
Feladó: Bíró Koppány Ajtony
Dátum: 2016. augusztus 9. 20:16
Tárgy: Origo - dunai vizlépcsők
Címzett: László Péteri
Kedves László
ennek a végén vannak a kommnetek - 305 db, érdemes végig olvasni, ez egy közvélemény kutatás
http://www.origo.hu/itthon/20160808-vizlepcso-duna-logisztika-hajozas.html
ez meg a Népszava cikk összevágva az enyém, az NFM és más szakértők nyilatkozat, itt a 3. bekezdést kell olvasni, de csak az origo cikk kommnetjei után érdekes látni, hogy a Népszava más szakértői honnan származnak
http://nepszava.hu/cikk/1102396-harom-vizieromu-is-epulhetne-a-dunan/
Üdv. Koppány
Mellékletek:
https://drive.google.com/file/d/0B2ifl7cAGjhpUmw2R29MRFdGLXc/view?usp=sharing
..........................................
További anyagok a Fórumon!
---------------------------------
© Reális Zöldek Klub . Minden jog fenntartva.