Péteri László
Kedves Kollégák!
Terjedelmi okok miatt, pótlólag küldöm a Nemzetközi Száva Bizottság / ISRBC által - holland, japán, horvát szakértők bevonásával - készített, és 2009.01.14-én bemutatott, mellékelt, ppt formátumú, angol nyelvű prezentációját a Száva folyó rehabilitációjára, komplex fejlesztésére, integrált tervére vonatkozóan.
A nemzetközi terv 3 nem EU-tag (BiH - Bosznia-Hercegovina, SRB - Szerbia, HR - Horvátország) és 1 EU-tag (Szlovénia), valamint az ISRBC egyeztetett komplex, integrált rekonstrukciós, és fejlesztési terveit tartalmazza, a Száva folyóra vonatkozóan, a 2012-2017-2022-2017. évekre ütemezetten.
A prioritások:
- közlekedés (közúti-, vasúti-, vízi-közlekedés, hajózás, kikötő-fejlesztés, RIS - Folyami Információs rendszer, stb.)
- vízenergia-hasznosítás (infrastruktúra-, gazdaság-fejlesztés, stb.)
- turizmus (vízi-, vízparti-, stb.)
- környezetvédelem (fauna-flóra, várostervezés, természetvédelmi területek, natúrparkok, Natura 2000 területek, stb.)
A Száva horvátországi szakszán 4 komplex vízlépcső (Podsused, Precko, Zágráb, Drenje) szerepel!
Úgy látszik a mellékelt dokumentumokból, hogy szomszédainknál - EU tagok és nem EU tagok között sem - nem lehetetlen az értelmes párbeszéd kialakítása, a közös érdekek megtalálása az egyes országok, ill. az egyes szakterületek között!
Korábbi irásaimban - dokumentáltan - bemutattam, hogy a Duna-mentén a német tartományok, svájci és francia, valamint az osztrák és a szlovák, a bolgár és a román fél között is létezik párbeszéd és konkrét együttműködés, azonos elvi alapokon. (lásd: EU-VKI, VGT, Natura 2000, stb.)
Mi magyarok, még az EU Víz Keretirányelvét is másképp értelmezzük, nem veszünk tudomást az "erősen módosított víztestek" esetén a "jó ökológiai potenciál"-ról sem, hivatalosan megtiltjuk a Duna hajózhatóságának biztosításához készült tanulmányok keretében a duzzasztásos, vízlépcső-építéses változatnak a hagyományos folyó-szabályozással történő összehasonlítását szolgáló megvizsgálását is a hazai vízügyi tervezőknek, stb.
Ilyen előzmények után a 2011. évi magyar EU elnökség idején megtárgyalandó és elfogadandó Duna Stratégia sorsa előre megjósolható!
Remélem nem lesz igazam, és a rendelkezésre álló rendkívülrövid idő alatt "Csoda" történik! (?)
Így legyen!
Baráti üdvözlettel:
--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő
mobil: +36 30 319 2033
2009-01-14-HR-Száva-víziút-hajózás-fejl-rehab-terv[1]ISRBC.ppt
2009-01-14-HR-Száva-víziút-hajózás-fejl-rehab-terv[2]ISRBC.ppt - 22 MB
© Reális Zöldek Klub . Minden jog fenntartva.