Péteri László
2010/11/20 peteril Péteri
2010/11/20 dr Nagy István
Kedves Péteri László!
Kérlek küld meg számomra a Duna vízlépcsőkre vonatkozó terveket, térképeket (Duna vízgyűjtőre is), kimutatásokat.
Előre is köszönöm:
Üdvözlettel:
Dr Nagy István
From: peteril Péteri [mailto:peteril62@gmail.com]
Sent: Friday, November 19, 2010 11:52 PM
To: Juhos László; Pálos László; Kerényi A Ödön; Szilvássy Zoltán; Vágás István dr.; Götz Sándor; Szalma Botond; Telegdy István; Szitnyai Jenő; Kerekes László; Mészáros Csaba dr.; Szeredi István dr.; Csizmadia László dr.; Szlávik Lajos dr. MHT főtitkár; Marton Tamás; Kard Aladár; Albel Andor dr.; Fejér Andor; Böhm János; Bányai István; Bokody József; Horváth Béla dr.; Bogár László; Nagy István dr.; Józsa János dr.; Kertész József
Cc: Varga István; Varga István ifj.; Harsányi György
Subject: Magyar Duna-Tisza Stratégia? Mire (kire és meddig) várunk magyarok, itt a Duna-Tisza közén?
Kedves Kollégák!
Tájékoztatásul, mellékelten küldöm a "Magyar Demokrata" c. hetilap 2010.11.17-i számában, Udvarhelyi István tollából származó, a Duna-stratégiával közvetlenül, ill. közvetve foglalkozó írást, amely hosszú ideje az első, objektív, a Duna-stratégia "kulcs-kérdései"-vel, a Bős-Nagymarosi Vízlépcső-rendszerrel, ill. a Hágai Nemzetközi Bíróság itéletének végrehajtásával kapcsolatos legfontosabb tényeket is, "kozmetikázás" nélkül bemutató írás, amelyben megszólal Juhos László, a "Reális Zöldek" elnöke, Kerényi A. Ödön, az MVM ny. vezérigazgatóhelyettese, és ifj. Varga István, a Wiking Yacht Klub elnöke, valamint a háttérből 2010.11.10-én, születésének 100. évfordulóján, dr. Mosonyi Emil akadémikus "szelleme".
A cikk szerzője - az objektivítás biztosítása érdekében - jelzi a témával kapcsolatban a Duna Kör, a Duna Charta, a Védegylet, ill. az LMP, stb. képviselőinek korábbi és jelenleg is képviselt, "laikus" véleményét, és "javaslatait" is, de egyúttal - érvanyagként - ismerteti a tavaly, 99 éves korában elhunyt, dr. Mosonyi Emil, akadémikus, a "vízépítés nemzetközi hírű professzorá"-nak pozitív szerepét, tevékenységét is, valamint a Hágai Nemzetközi Bíróság itéletének legfontosabb megállapításait!
Ez utóbbira nem nagyon szoktak hivatkozni, nem véletlenül! Az "Irreális Zöldek" számára van egy rossz hírünk: Ezek szerint tény, hogy Magyarországnak nem volt joga felfüggeszteni, majd leállítani a Nagymarosi beruházást, ill. az 1977. évi államközi szerződés jelenleg is érvényben van! Magyarországnak és Szlovákiának "jóhiszeműen" kell tárgyalnia, ill. a Feleknek egy közös üzemeltetési rendszert kell kidolgozniuk, stb!
Az eddig eltelt 20 év alatti "titkos tárgyalások"-ról semmi konkrét eredmény nem szivárgott ki! Lehet, hogy nincs is? A "tabu" téma ügyében évtizedek óta "süketek párbeszéde" folyik, egyoldalú média-stratégia keretében! Ilyen előzmények után nem csoda, hogy a téma eddig "tabu" volt! De meddig?
Az a tény, hogy egy ilyen tartalmú cikk Magyarországon megjelenhetett, kezdetnek nem rossz, önmagában is üdvözlendő!
A cikkel kapcsolatos első visszhangok közül csak egyet emelek ki, egy Apa megható, de egyben gratuláló válaszlevelét a fiához, ifj. Varga Istvánhoz (a mellékelt cikk egyik riportalanya, aki másik 2 testvérével, apja nyomdokain, átvéve a "stafétabotot", megszállottként tovább harcol a "Dunáért", a tényleges magyar érdekekért.)!
Ifj. Varga István levele:
Kedves Barátaim, Tisztelt honfitársak!
Büszkén küldöm részetekre e cikket, amely a mai Demokrata újságban jelent meg. Célja, hogy felrázzuk az állóvizet, s emészthető, rövid formában bemutassa sokunk több évtizedes törekvését, illetve a Kormánypárt is releváns forrásból, indirekt módon értesüljön erről a fantasztikus lehetőségről, kötelezettségről.
Üdvözlettel,
ifj. Varga István
Varga István levele, ifj. Varga Istvánnak:
Kivonat:
„Bubu!
Gratulálok! Büszke vagyok Rád, hogy tovább viszed azt, amin én 15 évet dolgoztam.
Ugyanezt az elvet kell végig vinni a Duna-Balaton, azaz a Sió-csatorna cca. 110 km, a hiányzó 3-4 db zsilip megépítésével, a Mosoni-Duna cca 115 km zsilippel történő duzzasztásával végig hajózhatóvá tehető.
A Tisza zsilip-rendszerének befejezése a Csongrádi és a Felső-Tiszán 1 db zsilip építésével teljesen befejezhető a Széchenyi - Vásárhelyi terv és Magyarország bekapcsolhatóvá válik az EU hajózható 18 000 km-es egységes vízrendszerébe.
…
Apád
Varga István
Genesis Energy Befektetési Nyrt
Igazgató Tanács tagja, alelnök"
Háttérinformációként csak annyit, hogy Varga István - "a Duna megszállottja" - nevéhez fűződik - többek között - a Magyar Duna Yacht Kikötők Egyesületének / MDYE (1992), majd a gr. Széchenyi Ödön Magyar Hajózási és Yacht Egylet megalakítása, a "Sporthajósok kézikönyve a Duna Magyarországi szakaszáról" c. hajózási kézikönyv, térképekkel, stb. kiadása, az I. Széchenyi Vízi Emléktúra (1997. Bp.- Párizs), a II. Széchenyi Vízi Emléktúra (1998. Bp.- Isztambul - Rodostó), a III. Széchenyi Vízi Emléktúra (1999. Bp.-London-Marlow), Al-Duna - Vaskapu Vízi Emléktúra (2005.), a "Hableány" nevű hajó másának megépítése, és egyéb, Dunával kapcsolatos rendezvények megszervezése és lebonyolítása (Széchenyi Lánchíd 150. évfordulóján koszorúzás, stb.), valamint a Szentendrei, Bp. Óbudai-Hajógyári-szigeti Wiking Marina, nemzetközi yachtkikötő, Tiszai yacht-, és csónakkikötők (Tokaj, Abádszalók, Tiszaroff, Csongrád), valamint több budapesti, nemzetközi szállodahajó-kikötő, budapesti "Vízitaxi" szolgáltatás beindítása, 3 fia és munkatársai segítségével, stb.
Megemlítem, hogy a témával foglalkozó korábbi írásaink, dokumentumaink, térképekkel, fényképekkel, videó-, és hanganyagokkal a www.realzoldek.hu honlapon mindenki számára elérhetők, hasznosíthatók!
Végezetül ismét emlékeztetek arra, hogy:
- 2010. "Széchenyi Év" (gr. Széchenyi István halálának 150. évfordulója), és dr. Mosonyi Emil akadémikus születésének 100. évfordulója.
- 2011. első félévében az EU soros elnöki tisztségét Magyarország fogja betölteni, amelynek napirendjén az Európai Duna Régió Stratégia, ill. a "Víz" témaköre kiemelt témaként szerepel.
Amikor e sorokat írom, Orbán Viktor magyar miniszterelnök éppen Párizsban tárgyal Nicolas Sarközy francia elnökkel. (Megjegyzem, hogy gr. Széchenyi Ödön 1867-ben, a "Hableány" nevű gőzhajójával tette meg első kalandos útján, Budapesttől Párizsig, hogy részt vegyen a Világkiállításon, és öregbítse hazánk jó hírnevét! Ennek mása - a megítélt állami támogatás visszavonása miatt - nem mehetett a 2000. évi Hannoveri világkiállításra, de végül - kalandos körülmények között - került a Balatonra, ahol a Keszthelyi kikötőben várja, a "víziszonyban nem szenvedő" vendégeit! Tipikus "magyar történet"!)
A jövő évi soros magyar EU-elnökség remélhetőleg - a fenti baljós előjelek ellenére - egyértelmű és pozitív választ fog adni arra a kérdésünkre, hogy a "Duna elválaszt, vagy összeköt?" Jó lenne, ha jelenlegi politikusaink - a nemzetközi kitekintéssel és európai szemlélettel rendelkező - "államférfiú"-i kvalitásokkal rendelkező elődeink nyomába tudnának lépni, olyan tudósok, szakemberek javaslataira támaszkodva, mint, amilyen Mosonyi Emil akadémikus, a "vízépítés nemzetközi hírű professzora" volt!
Baráti üdvözlettel:
--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő
mobil: +36 30 319 2033
Tisztelt Nagy Úr! Kedves István!
Mellékelten küldöm a rendelkezésemre álló dokumentumokból a kért anyagokat, 2 részletben. További, hasonló dokumentumok a www.realzoldek.hu honlapon, a fényképem alatti szövegre kattintva időrendi sorrendben megtekinthetők, megnyíthatók és letölthetők. (a főszöveg alján lévő fényképre, térképre, szövegre kattintva az összes melléklet a "Fényképalbum"-ban található (térkép, fénykép, videó-, és hanganyag, stb.).
Ez az 1. részlet, de el kell mennem, ha haza jöttem, küldöm a folytatást!
Kellemes hétvégét kíván,
Baráti üdvözlettel:
--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő
mobil: +36 30 319 2033
Folytatás / 2. rész:
A Duna Straubing és Vilshofen közötti bajor szakaszának (Aicha) hajózhatóságát eddig több alternatívában vizsgálták, de a duzzasztásos, vízlépcsős megoldást csak az ezt tiltó törvény hatályon kívülhelyezése után vizsgálhatták. Lásd: Ijjas István prof., az MHT elnöke előadás diái és a mellékelt - német nyelvű videó a "C-280." variánsról:
http://www.donauforum.de/aktuell.php
Donauausbau Straubing-Vilshofen Variante C/C280
Die Stützschwelle bei Aicha
Länge 4 Minuten, 30 Sekunden
Umgehungsgewässer - Das neue Gesicht der Donau
Länge 6 Minuten, 40 Sekunden
A témához szorosan kapcsolódó anyag az EuroVelo 6.sz. Duna-menti Nemzetközi Kerékpárút-hálózat / amely egyúttal a Limes Kerékpárút részét is képezi / UNESCO "Világörökség-várományos" a Magyar Limesút / "Ripa Pannonica" tervezése és megvalósítása is.
A meglévő, Vaskapu I. és II. Vízlépcsőkön felül, a román-bolgár közös Al-Duna-szakaszon is előkészítés alatt van - EU-támogatással - 2 komplex vízlépcső-beruházás előkészítése Turnu-Magurele és Nikopol / Nikápoly, valamint Calarasi és Silistra között (duzzasztó, vízerőmű, hajózsilip, egyúttal Duna-híd is!).
A Duna felettünk és alattunk is be van, ill. még további létesítménnyel, be lesz rövidesen, végig "lépcsőzve", amelyeknek "Mi, mereven ellenállunk", és az emiatt bekövetkező károk (medermélyülés, hordalék-, és talajvízszint-csökkenés, vízkormányzás hiánya, árvíz, belvíz, aszály, jégár, határon-túli és belüli szennyezések, stb.) miatti ökológiai problémákért folyamatosan másokat okolunk! A WWF Magyarország panaszának helytadva, a Jövő Nemzedékek Országgyűlési Biztosa jószerivel az összes nemzetközi-, és kétoldalú egyezményekben, szerződésekben vállalt kötelezettségeinket - jogi szempontból, formailag - megkérdőjelezte!? (Duna Bizottság, Belgrádi Egyezmény, DB-ICPDR-ICPSR "Közös Nyilatkozat, ENSZ-EGB, TEN-T, NAIADES, stb.)
A Tisza és mellékfolyóiról, ill. a Duna-Tisza-közi Homokhátságról nem írok, mert azokat Te, nálam sokkal jobban ismered! (A fentiekre, valamint a Rábára, Drávára, Rajnára, Majnára, Moselre, stb. vonatkozó anyagaim - szükség esetén - a www.realzoldek.hu honlapon megtalálhatók!)
A korábbi vizsgálatok, és a jelenleg ismert fejlesztési-, bővítési tervek (Paks) alapján, teljesen egyértelműnek látszik, hogy
- a Dunán a Nagymarosi-, az Adonyi-, és a Fajszi-,
- a Tiszán a Csongrádi Vízlépcső, valamint
- a Duna-Tisza csatorna felülvizsgált és a pénzügyi lehetőségek függvényében ütemezett megvalósítása mellett, el kellene gondolkozni
- a Dráva, a Sió hajózhatóságának, árvízvédelmének, vízenergiájának többcélú hasznosítási lehetőségein is! (lásd: Mosonyi Emil javaslatai)
A Rábán, a Nicki duzzasztóműhöz kapcsolódó, Kenyeri Kisvízerőmű és "csalí-vizes, kaszkádos" hallépcsőről - a Győri Hírcity által készített 2 rövid, dokumentum-videó remélem meggyőzi az "irreális zöldek"-et, duzzasztás-, és vízlépcső-ellenes álláspontjuk tarthatatlanságáról, valamint arról, hogy a "Zöld Gazdaság"-hoz, csak a "Kék Gazdaság"-on keresztül (lásd: Günter Pauli) vezet az út, ha azt - az "ál-környezetvédők (festők, filozófusok, filmesztéták, stb.)" helyett, a vízügyi szakemberekre bízzák a politikai döntéshozók!:
http://www.hircity.hu/cgi-bin/hircity/index.cgi?view=ck&tID=1159&nID=89047
Zöld energiát ad a Rába vize (video) - 2009.08.27., 15:40
30 éve nem épült vízerőmű Magyarországon, ezért is nagy jelentőségű a Kenyeri Vízerőmű üzembe helyezése. A 2,1 milliárd forint értékű projekt az állam és a magántőke összefogásából jöhetett létre, bizonyítva, hogy a hazai duzzasztóművek mellett lehet és hasznos vízerőművet létesíteni.
http://www.hircity.hu/cgi-bin/hircity/index.cgi?view=ck&tID=610&nID=88892
Hallépcső a jó megoldás (video) - 2009.08.27., 08:20
Ma avatják fel a Rábán épült Kenyeri Vízerőművet, melynek szomszédságában elkészült a folyó hosszanti átjárhatóságát, a vízi-élőlények szabad mozgását lehetővé tevő hallépcső. A mesterséges objektumon augusztusban elvégzett vizsgálat bebizonyította, hogy a hallépcsőt használják a halak.
Kellemes hétvégét kíván, és baráti üdvözlettel
Küldi:
--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő
mobil: +36 30 319 2033
Mellékelten küldöm a javított, kiegészített változatot! (Miután utólag felmerült, hogy a Duna-stratégia kiterjed a Tiszára is, néhány dokumentumot mellékelek a Tiszát érintően. Tiszalöki, Kiskörei, és a félbehagyott, Csongrádi Vízlépcső + Duna-Tisza-csatorna, Magánerőből megvalósított Dunai és Tiszai kikötők: + Csongrád - Wiking Yacht Klub és csónak-kikötő, stb.)
Ez az egész magyar vízkészletgazdálkodás, folyamszabályozás, árvízvédelem, stb. olyan, mint egy "befejezetlen szimfónia"! Csak tudnám, hogy kik és mikor fogják befejezni, ill. az elkezdett, de félbe hagyott beruházásokat folytatni?
Üdv:
--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő
mobil: +36 30 319 2033
Dokumentumok és képek:
© Reális Zöldek Klub . Minden jog fenntartva.