Péteri László
Forrás: realzoldek.hu/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=749
---------------------------------------
Köszönöm szépen az információt!
Emlékeztetőül mellékelek néhány képet a 2010.05.15-i, a Gellért Szállóban tartott Duna Charta - Fidesz EPP által szervezett konferenciáról, amelynek jelszava, változatlanul: "minden szabadon folyjék" és a "hajókat igazítsuk a Dunához"! (?)
A "szokásos résztvevők"-ön kívül megjelentek, és az általuk elmondott tények nagy riadalmat okoztak a szervezők és a moderátorok körében, és Mosonyi Emil professzor nevének említésekor, hirtelen elfogyott a "vitára rendelkezésre álló idő"!
A résztvevők között a Duna-ügyben többségében a "Dunaszaurusz"-ellenes mozgalmárok voltak jelen! Remélem, hogy közülük egyre többen lesznek, akik belátják, hogy tévedtek!
Ebben a reményben folytatjuk "felvilágosító" munkánkat, és kivánunk Mindenkinek Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és egy Boldogabb Újévet!
Baráti üdvözlettel:
--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő
mobil: +36 30 319 2033
Képek:
https://photos.app.goo.gl/xTPXb8Y8z9QVQ1g6A
----------------------------------------
Kedves Kollégák!
Kiegészítésként, mellékelem a 2010.05.15-i konferenciáról készített 2 videófelvételt (Illés Zoltán előadása + a Vida Gábor akadémikus által vezetett vitafórum), valamint az előzetes programot, ill. a konferenciáról készült beszámolót.
A "felkért előadók" és a "felkéretlen hozzászólók" között - érdemi, szakmai "párbeszéd" hiánya miatt - alapvető szemléletbeli különbségek tapasztalhatók a fenti konferencia, ill. az Európai Tanács, az Európai Bizottság által elfogadott, a magyar EU-elnökség idején előterjesztett, Európai Duna Régió Stratégia / EUDRS óta is!
"Illés Zoltán szerint nincs szükség arra, hogy gát épüljön a Szigetközben. A leendő környezetvédelmi államtitkár tegnap azt mondta: az Európai Unió készülő Duna-stratégiájának a bős-nagymarosi vízlépcső megépítésével szemben kell állást foglalnia. (!!!?)
A politikus tegnap, a Fidesz európai parlamenti képviselőcsoportja és a Duna Charta által szervezett "Dunaszaurusz - Duna-mozgalmak - Duna-stratégia" című konferencián szólalt fel. Illés Zoltán, aki az Orbán-kormányban a vidékfejlesztési tárca államtitkárként a környezetvédelemért és a vízügyért felel majd, azt mondta: hiába környezetbarát a folyami áruszállítás és a vízenergia felhasználása, ezekről csak a helyi viszonyok ismeretében lehet dönteni, mérlegelve, hogy a természetbe való beavatkozás nem okoz-e kárt. (?) A hágai Nemzetközi Bíróság határozata alapján Magyarországnak és Szlovákiának a hajózási, árvízvédelmi és energiatermelési kérdésekről úgy kell megegyeznie, hogy a környezetvédelem ügye elsőbbséget élvezzen (?) - mutatott rá."
Másfélév távlatából érdemes végignézni és meghallgatni a felkért előadók közül Illés Zoltán - akkor még csak leendő államtitkár - határozott, Bős-Nagymaros ellenes, általánosító, de a műszaki szakembereket sértő kijelentéseit, és a vitafórum keretében megszólalók tényekre alapozott, értelmes szakmai párbeszédet sürgető, jobbító szándékú észrevételeit, javaslatait, még akkor is, ha azok részletesebb kifejtésére "időhiány" miatt érdekes módon és körülmények között (lásd: 2. videó vége) nem kerülhetett sor!
A "süketek párbeszéde" úgy látszik folytatódik! De sajnos nemcsak az Illés Zoltán szerint a "technokraták, az Apokalipszis lovasai" és a "nem technokraták, a Duna Kör / Duna Charta, stb. képviselői" között, a Duna hajózhatósága, vízenergiájának többcélú hasznosítása ügyében, hanem az egész magyar gazdaság-fejlesztést érintően az Európai Unió, az Európai Központi Bank/EKB, az IMF/Nemzetközi Valuta Alap és Magyarország Kormánya között is!
A kérdés csak az, hogy hova vezeti Magyarországot ez a "vízi-út"?
http://www.livestream.com/magyardunatv/folder?dirId=7df89575-208c-458b-a3ed-08dbdb6e0acc 6:21
2010.05.15. Gellért Szálló. Duna Charta – Duna Fórum. „Dunaszaurusz – Duna mozgalmak – Duna stratégia”
Illés Zoltán előadása a Duna hajózhatóságáról, a Duna-stratégiáról. (Technokraták / az Apokalipszis lovasai – Nem technokraták / Duna Kör, Duna Charta, stb., Bős-Nagymaros következetes tagadása filozófiai alapon! Hídépítésre lenne szükség, ...
http://www.livestream.com/magyardunatv/video?clipId=flv_6f701b79-0708-4d2c-a377-d421f01314eb&utm_source=lslibrary&utm_medium=ui-thumb 18:14
2010.05.15. Gellért Szálló. Duna Charta – Duna Fórum. „Dunaszaurusz – Duna mozgalmak – Duna stratégia”
Duna Charta vitafórum. Vezeti: Vida Gábor
Hozzászólások: Götz Sándor, … , Szalma Botond, Szilvássy István, Bárdos Deák Péter, Pándi László, Péteri László, …
Jó szórakozást!
Baráti üdvözlettel:
--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő
mobil: +36 30 319 2033
Utóirat:
- a magyar kormány által elfogadott, 23 kiemelt projektről - az MTI pár soros hírén kivül - hivatalos közlemény nem jelent meg, a vonatkozó előterjesztés - az illetékesek szerint - titkos!(?).
- nem hivatalos információk szerint a Duna hajózhatóságának javít(gat)ására vonatkozó - EU által támogatott, és az "ál-környezetvédők" által "megfúrt" - projektre előírányzott összegeket a kormány kerékpárút-építésre akarja átcsoportosítani (EU mit szól majd hozzá?)
- a NEFMI és a KÖH (Kulturális Örökségvédelmi Hivatal), Szlovákiával közösen (!!!) - a Duna-stratégia keretében, zászlósprojektként - tervezi az UNESCO Világörökség-várományos, Duna-menti Limesút / "Ripa Pannonica" megvalósítását! (A 23 kiemelt, "zászlóshajó" projektből ez az első, amely szlovák hírforrásból "kiszívárgott! Jó lenne, ha a Szlovákiával közösen tervezendő Duna-menti Limesút, egy közösen tervezendő, Magyar-Szlovák Duna-stratégia keretében valósulhatna meg!
(Kapcsolódó megjegyzéseinket lásd a cikk végén:
"Megjegyzéseink:
- Az Európai Unió Duna Régió Stratégiája / EUDRS keretében először a magyar Duna-szakasz hajózhatóságát, árvíz-, belvíz-védelmét, vízszint-szabályozását / vízkormányzását, vízenergiájának többcélú hasznosítását kellene megvalósítani, jelentős EU-támogatással (mert a nemzetközi vízi-úton történő hajózás nemcsak Magyarország érdeke, és a hajózási probléma a Duna felső-szakaszának belépcsőzése miatt következett be! Ezért is szükséges a Nemzetközi Duna Bizottság / Bp. keretében vállalt kötelezettségeinknek megfelelően, a Nagymarosi-, Adony-, és Fajszi Vízlépcső beruházás előkészítése és megvalósítása, figyelembe véve a Paksi Atomerőmű és a Duna-menti Hőerőmű hűtővíz-igényét is!)
- A fentiekhez kapcsolódóan, ezeket követően lehet és szabad csak - a későbbi felesleges többletköltségek, károk elkerülése érdekében is - a vízi-, vízparti-, kerékpáros- (EuroVeloź Európai Kerékpáros Vándorút Hálózat EV-6. sz. Duna-menti útvonala), öko-, kulturális-turizmus (pl. Duna-menti Limesút) hálózatait megvalósítani, a kikötő-, és megálló-hálózattal, bemutató-helyekkel, stb. együtt! "
Képek:
https://photos.app.goo.gl/xTPXb8Y8z9QVQ1g6A
Dokumentum:
https://drive.google.com/file/d/1v7Ri2EjWFby73mtey9C68K8hKxhCHFcH/view?usp=sharing
© Reális Zöldek Klub . Minden jog fenntartva.