Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók


Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
A magyar dunai hajózás helyzete és jövőbeli kilátásai felül-, és alulnézetből. 1
Önnek is jogában áll tudniDuna-stratégia. A magyar dunai hajózás helyzete és jövőbeli kilátásai felül-, és alulnézetből. 1. Egy konferencia tanulságai a Hír TV tükrében.

Kedves Kollégák!

Az Európai Duna Régió Stratégiát a közelmúltban, a soros magyar EU-elnökség idején fogadták el.

Az elmúlt években konferencia-konferenciát követett, itthon és külföldön, ennek ellenére nem sok konkrétum derült ki a stratégiáról. (A magyar Kormány által jóváhagyott 23 kiemelt projektről - az MTI rövid-hírén kívül - a mai napig nem tálalható hivatalos dokumentum, kormányhatározat, stb.?)

Ezért voltunk kíváncsiak a 2011.10.07-én, Dunaújvárosban tartott "DaHar" konferenciára, különösen a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium részéről, dr. Fónagy János parlamenti államtitkár előadására, ill. a DaHar projektben résztvevő hazai és külföldi partnerek előadásaira.

A konferenciáról megjelent sajtóvisszhangokból idézünk, ill. mellékelünk néhányat. Elsőként, Dr. Fónagy János államtitkár előadásából - fontosságuknál, jelentőségüknél fogva - az alábbiakat emeljük ki:

"...Az Európai Unió legnagyobb folyója a Duna, amelynek kihasználása, vagy figyelmen kívül hagyása komolyan befolyásolja a magyar gazdaság jövőjét – jelentette ki Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára pénteken, a Dunaújvárosi Főiskolán tartott szakmai konferencián...A nagyjából azonos méterű és szintén hasonló hosszúságú vízi utakkal rendelkező Belgiummal összehasonlítva Magyarországot, azt látjuk, hogy míg a belgáknál évente 65 millió tonna árut fuvaroznak a belső vízi utakon, hazánk külkereskedelmi áruszállításában ez a szám mindössze 6 millió tonna, arról nem is beszélve, hogy a belföldi forgalomban alig mérhető a szállítás. ...5-10 évenként ütemesen előkerül a Duna és a Tisza összekötésének terve, amely már Mária Terézia, illetve II. József korában is téma volt. Az akkori műszaki megoldások és nyomvonalak megvalósítása megfelelő döntés esetén mind a mai napig aktuális és egy előttünk álló feladat – mondta. A két folyó összekötése az Alföldön élőknek is nagy segítség lenne, nem csak a vízi közlekedés miatt, hanem ez alapvető társadalmi feladat is. Ennek oka, hogy az ott élők életkörülményei a félbehagyott vízgazdasági beruházások miatt nagyságrendekkel rosszabbak lettek az elmúlt évtizedekben: a talajvíz szintje több méterrel apadt, a Duna-Tisza közén a homokhátsági terület pedig egyre inkább elsivatagosodik. A vízi közlekedéssel kapcsolatos fejlesztési, építési, környezet megóvási munkálatok az egyik legjobb területét adják annak a tömeges méretű foglalkoztatásnak, amelynek lehetőségeit Magyarország jelenleg is keresi – véli az államtitkár. A csepeli szabad-kikötőt említve beszámolt arról, hogy a jelenleg is folyó fejlesztőmunkák miatt bíznak abban, hogy elsősorban a logisztika területén ismét olyan gazdasági csomópont lehet, amely a Duna középső szakaszának és Magyarország központi térségének is komoly lehetőséget jelenthet. Ilyenek lehetnek áru és kisebb mértékben a személyszállítás, valamint a vízi közlekedéssel kapcsolatos háttériparok fejlesztése. ...a DaHar program révén lehetőség nyílik arra, hogy Magyarország teljesítse azt a vállalását, amelyet a csatlakozáskor tett, vagyis a Duna hajózhatóságának biztosítását. ...A konferencia helyszínére utalva politikus hangoztatta, nem helyes, hogy Magyarország több más tradicionális ipari tevékenysége mellett a folyami hajógyártást is feladta. Dunaújvárosban komoly műszaki és szellemi háttérbázis állhatna a dunai hajóépítés felélesztésének rendelkezésére. Hozzátette, újra kell indítani mind a szakmunkás, mind a középfokú képzést. Fónagy János emlékeztetett, hazánk az uniós elnökséget kihasználva április 7-én magas szintű konferenciát rendezett a belvízi hajózás a gazdaságba történő integrálásáról. A tanácskozás fontos következtetései voltak: a flottamodernizáció, az ágazat piaci helyzetének megerősítése, a humánerőforrás fejlesztés, a folyami információs szolgáltatások, a biztonságos környezet kérdése, valamint alkalmazkodni kell az éghajlatváltozáshoz is. A Duna melletti társadalommal pedig nagyon fontos a párbeszéd – tette hozzá."

A témához kapcsolódóan, és a magyar dunai hajózás jelenlegi helyzetét bemutató, a Hír TV "Keresztmeszet" c. adása foglalkozott a témával, pár nappal később, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség / NFÜ megbízásából, amelyhez ezúton is gratulálunk! Hosszú idő óta ez az első, objektív, a reális helyzetet dokumentáló anyag a médiában:

http://mno.hu/keresztmetszet/elfogynak-a-szakemberek-900133 - 0:00-12:00-23:04
2011.10.23. Hír TV „Keresztmetszet” Tengely József, Takács Katalin, Bíró Beáta műsorvezető – Nemzeti Fejlesztési Ügynökség / NFÜ
1. rész: Debrecen városközpont / Belváros rekonstrukció
2. rész: Elfogynak a szakemberek. Duna Stratégia – Itthon végnapjait éli a dunai hajózás! Horgonyt le! Elfogynak a magyar dunai hajósok!
Majdnem „Nekrológ” a magyar dunai hajózásról, a tények tükrében. „Dunaföldvár” / MAHART Duna Cargo (ma már osztrák tulajdonban!) Kuncz Tamás hajóparancsnok, Laboda László, első tiszt.

Örömmel láttuk, ill. hallottuk a fentieket, amelyek teljes összhangban vannak a Reális Zöldek Klub / RZK által évtizedek óta képviselt és nemzetközi, valamint hazai példákkal is alátámasztott, ill. dokumentált (tervek, képek, fényképek, videó-, és hanganyagok, stb.) álláspontokkal, véleményekkel, javaslatokkal. (lásd: www.realzoldek.hu)

Kíváncsian várjuk a folytatást, abban a reményben, hogy az Európai Unió támogatásával, a Duna-menti országok összefogásával és aktív magyar részvétellel, mégis megindul és folyamatosan megvalósul a környezetbarát, dunai víziközlekedés-, szállítás, személy-, és teher-hajózás, a kikötőhálózat komplex fejlesztése (tri-, és multimodális logisztikai központok, személy-, teherkikötő-, rakodó-hálózat, stb.), az árvíz-, belvízvédelem, a vízi-, vízparti-, kerékpáros-turizmus hálózatának fejlesztésével (EuroVelo EV-6. sz. Duna-menti útvonala, Duna-menti Limesút / UNESCO Világörökség-várományos, stb.) együtt, és azokkal összehangoltan.

Ehhez kívánunk sok sikert!

Baráti üdvözlettel:

--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő

mobil: +36 30 319 2033

Dokumentumok és képek:
Dátum: 2011. October 25. Tuesday, 10:00 Szerző: realzoldek
 
Kapcsolódó linkek
· Cikk keresés: Önnek is jogában áll tudni
· Írta: realzoldek


A legolvasottabb cikk ebben a rovatban: Önnek is jogában áll tudni:
A Greenpeace szervezete magyarországi működésének felfüggesztését javasolják ...

 
Cikk értékelése
Átlagolt érték: 0
Szavazat: 0

Értékeld ezt a cikket:

Kiváló
Nagyon jó
Jó
Átlagos
Rossz

 
Beállítások

 Nyomtatható változat Nyomtatható változat

 Küldd el levélben! Küldd el levélben!

 
Kapcsolódó rovatok

Önnek is jogában áll tudni



Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.23 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::