Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók


Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
Dr. Tombor Antal úr véleménye az ELEKTROTECHNIKÁBAN
EnergiaDr. Tombor Antal úr véleménye az ELEKTROTECHNIKÁBAN a 2020/5-6 számban az E- mobilitásról megjelent írásokról

A két cikkel kapcsolatban a rövid véleményem, hogy mindkettő alapos és korrekt módon tárgyalja villamos hajtású járművek használatával járó jó, és kevésbé jó hatásokat.

Minkét cikkben közös a jelenleg használt villamos hajtásokkal kapcsolatban:

- A jelenlegi energia mixel előállított villamosenergiával működő villamos hajtások CO2 kibocsájtása globálisan nagyobb, mint a modern robbanó motoros hajtások CO2 kibocsájtása. Sok az eltárés a szakértők véleményében. Példaként említem a német Institut für Weltwirtschaft (IfW) intézetet, aki számos a témával foglalkozó kutatást elemezve arra a következtetésre jutott, hogy a villamos hajtások globális CO2 kibocsátása mindaddig meghaladja a robbanó motorok kibocsájtását, amig az energia mixben a fosszilis termelők aránya 20 % felett van. Ennek fényében érdekes megemlíteni, hogy az Európai Bizottság prognózisa szerint még 2050-ben is 40% felett lesz az európai energia mixben a fosszilis tüzelő anyagot használó erőművek aránya.

- A villamos hajtások lokális károsanyag kibocsájtása, hang terhelése lényegesen kisebb mint a robbanó motoroké.

Dr. Farkas Csaba cikkéhez:

- A villamos hajtású közlekedés jelenleg olyan drága, hogy a nagyvolumenű elterjedéséhez támogatásra van szükség. Ez egy piaci versenyben legalább is érdekes .

- Az akkumulátor töltés teljesítmény igényének tárgyalása valós helyzetet ad. Ebből levonható az a következtetés, hogy a villamos hajtások nagyobb mértékű elterjedése miatt impozáns hálózat fejlesztésre, és erőműi kapacitás bővítésre lesz szükség. Ezzel kapcsolatban érdemes megemlíteni, hogy a már hivatkozott IfW szerint Németországban 2018.-ban 630 milliárd Km volt a futás teljesítmény (Kraftfahrt- Bundesamt), átlag 100 km-re 15kWh energiát vettek figyelembe, így a teljes villamos hajtásra átállva 95 TWh igénnyel kell számolni. Ehhez 50 %-os kihasználási óraszám mellett kb. 21000 MW többletkapacitásra van szükség. Elgondolkodtató.

- A jelenlegi tároló kapacitást biztosító lítium bázisú akkumulátorok ára jelentősen csökkent az elmúlt 8 évben. Ugyanakkor még mindig túl drága. Ez így igaz! A jövőbeli lítiumos akkumulátorok árát növelheti a korlátos készletek csökkenése, a bányászati helyszínek politikai kockázata, valamint egyes ritka fémek, mint kobalt árának drámai növekedése.

Dr. Gács István cikkéhez:

- A hazai adatokon alapuló számítások bemutatják, hogy a hazai energia mix-el a villamos hajtás SO2, és NOx kibocsájtása nagyobb, mint robbanó motorok esetén. Egyet értek ezzel.

- Az 5. táblázatban bemutatott élettartam ciklus rendkívül kicsi. Csak nagyságrendileg nézve ha minden 100 km-re jut egy töltés-kisütés, akkor pl. 1000 db. élettartam ciklus esetén 100.000 km után lehet az akkumulátort cserélni? Ez egy kicsit drágának tűnik, nem is beszélve az ilyen készülékek újra felhasználási, esetleg megsemmisítési költségeiről.

A saját véleményem:

Nem az a kérdés, hogy a villamos hajtású járművekkel lecserélik-e a robbanó motoros erőforrásokat, hanam az hogy mikor?

A jövőben ezt a kérdést a károsanyag kibocsájtás „mentes” tárolási rendszerek fogják eldönteni. Ez lehet a hidrogén, vagy a világméretű fejlesztések eredményeképpen megvalósuló más technológiák.

Tombor Antal


Dátum: 2020. July 31. Friday, 20:40 Szerző: realzoldek
 
Kapcsolódó linkek
· Cikk keresés: Energia
· Írta: realzoldek


A legolvasottabb cikk ebben a rovatban: Energia:
AZ ALKALMAZKODÓ MÁRKUSHEGYI BÁNYA

 
Cikk értékelése
Átlagolt érték: 0
Szavazat: 0

Értékeld ezt a cikket:

Kiváló
Nagyon jó
Jó
Átlagos
Rossz

 
Beállítások

 Nyomtatható változat Nyomtatható változat

 Küldd el levélben! Küldd el levélben!

 
Kapcsolódó rovatok

Energia



Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.20 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::