Villanyautók széndioxid - összletének hatása a növényzetre és a klímára |
|
Villanyautók széndioxid - összletének hatása a növényzetre és a klímára (Akadémikus véleménye)
(Az ALAPTÖRVÉNY szerint akadémikus a tudomány művelője.)
Ha elkezdünk érvelni egyfajta paradigma keretében, a vele ellentétes paradigma érveit nem rángathatjuk elő tetszésünk szerint.
Héjjas István kimutatta, hogy a villanyautók bevezetésével a CO2-kibocsátás több mint kétszeresére nő. Ha a cél a CO2-kibocsátás csökkentése (ezt mondják), akkor a villanyautók bevezetésével a kitűzött cél ellenkezője teljesül.
Hamarosan megjelenik 4 brit előadás magyarul (meg fogom küldeni az elérhetőséget), az egyik energiapolitikai. 1 kg akkumulátorok és 1kg benzin energiatartalmát hasonlítja össze. AZ eredmény:
"Az ólom-sav akkumulátorban, a modern lítium-ion akkumulátorban és a benzinben a kilogrammonként tárolt energia úgy aránylik egymáshoz, mint 1:6:273."
Összesítve: a villanyautók energia- és anyagpazarlást okoznak.
És ráadásul kibocsátási értékeiket sem objektíven hasonlítják össze a többi autójéval. Ezt mondta a Bosch magyarországi vezetője is a Magyar Nemzetben: https://magyarnemzet.hu/gazdasag/lazadnak-az-autogyartok-az-unio-e-mobilitasi-politikaja-ellen-9148769/
Egy célszerűen berendezkedett, a mainál szolidabb, szerényebb világban a meglévő hatékony energiával és az anyaggal való takarékos gazdálkodásra lenne szükség. Ehelyett nagyságrendekkel kevésbé hatékony energiákra pazarolják el mindazt, amink van.
A szegénység forrása a gazdagság eltékozlása.
Boldog új évet!
Szarka László
2021. 01. 01. 12:51 keltezéssel, László Fabó írta:
Tehát a növényzetnek több mint kétszer kedvezőbb lesz, mint azt sokszor kifejtetted!
Az üvegházhatást pedig nem befolyásolja, szintén általad elmagyarázva.
A tetejében az emisszióban nem csak, és nem a legártalmasabban a CO2 a benzines/dízeles autók hatása.
Ez nem "bolondság"...
Barátsággal: Laci
István Héjjas ezt írta (időpont: 2020. dec. 31., Cs, 18:52):
Villanyautók széndioxid megtakarítása
Vegyünk példaként egy kis fogyasztású modern benzines autót, amely 6 liter benzint fogyaszt 100 kilométeren.
A benzin sűrűsége (fajsúlya) 0,720-0,775 kg/liter között változik, 0,75 sűrűséggel számolva a 100 kilométeres fogyasztás: kb. 4,5 kg
A benzin tömegében kb. 84% a szén és kb. 16% a hidrogén.
Tehát a 100 km-en elfogyasztott benzin széntartalma: 4,5*0,84 = kb. 3,8 kg
A széndioxid (CO2) molekula tömegszáma: 12+2*16 = 44
100 kilométeren elfogyasztott benzin 3,8 kg szén tartalmának elégetésével a levegőbe kerülő széndioxid mennyisége: (44/12)*3,8 = kb. 14 kg.
Tegyük fel, hogy az autót 200 ezer km futás után leselejtezik, akkor az egész élettartama alatt az összes széndioxid emisszió: 14*200.000/100 = 28.000 kg = 28 tonna.
Cseréljük le az autót villanyautóra, és tegyünk bele egy 500 kWh kapacitású akkumulátort.
A német energetikai és környezetkutatási intézet (IFEU, Heidelberg) által közzétett adatok szerint minden egyes kilowattóra akku kapacitás előállítása és a leselejtezést követő ártalmatlanítás átlagosan 125 kg széndioxid emisszióval jár.
Az 500 kWh kapacitású akkumulátor által okozott széndioxid emisszió ezért: 500*125 = 62.500 kg azaz 62,5 tonna, ami a hagyományos autó emissziójának csaknem több mint duplája.
Karinthyval szólva: „Hát itt mindenki megbolondult, megbolondult …?”
H. Pista
|
|
Dátum: 2021. January 01. Friday, 15:29 Szerző: realzoldek |
|
|
|
|
| |
|
Átlagolt érték: 0 Szavazat: 0
|
|
|
|
|
|
|