Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók


Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
Villanyautók széndioxid - összletének hatása a növényzetre és a klímára
TudományosVillanyautók széndioxid - összletének hatása a növényzetre és a klímára (Akadémikus véleménye)

(Az ALAPTÖRVÉNY szerint akadémikus a tudomány művelője.)

Ha elkezdünk érvelni egyfajta paradigma keretében, a vele ellentétes paradigma érveit nem rángathatjuk elő tetszésünk szerint.

Héjjas István kimutatta, hogy a villanyautók bevezetésével a CO2-kibocsátás több mint kétszeresére nő. Ha a cél a CO2-kibocsátás csökkentése (ezt mondják), akkor a villanyautók bevezetésével a kitűzött cél ellenkezője teljesül.

Hamarosan megjelenik 4 brit előadás magyarul (meg fogom küldeni az elérhetőséget), az egyik energiapolitikai. 1 kg akkumulátorok és 1kg benzin energiatartalmát hasonlítja össze. AZ eredmény:

"Az ólom-sav akkumulátorban, a modern lítium-ion akkumulátorban és a benzinben a kilogrammonként tárolt energia úgy aránylik egymáshoz, mint 1:6:273."

Összesítve: a villanyautók energia- és anyagpazarlást okoznak.

És ráadásul kibocsátási értékeiket sem objektíven hasonlítják össze a többi autójéval. Ezt mondta a Bosch magyarországi vezetője is a Magyar Nemzetben: https://magyarnemzet.hu/gazdasag/lazadnak-az-autogyartok-az-unio-e-mobilitasi-politikaja-ellen-9148769/

Egy célszerűen berendezkedett, a mainál szolidabb, szerényebb világban a meglévő hatékony energiával és az anyaggal való takarékos gazdálkodásra lenne szükség. Ehelyett nagyságrendekkel kevésbé hatékony energiákra pazarolják el mindazt, amink van.

A szegénység forrása a gazdagság eltékozlása.

Boldog új évet!

Szarka László



2021. 01. 01. 12:51 keltezéssel, László Fabó írta:

Tehát a növényzetnek több mint kétszer kedvezőbb lesz, mint azt sokszor kifejtetted!

Az üvegházhatást pedig nem befolyásolja, szintén általad elmagyarázva.

A tetejében az emisszióban nem csak, és nem a legártalmasabban a CO2 a benzines/dízeles autók hatása.

Ez nem "bolondság"...

Barátsággal: Laci





István Héjjas ezt írta (időpont: 2020. dec. 31., Cs, 18:52):

Villanyautók széndioxid megtakarítása


Vegyünk példaként egy kis fogyasztású modern benzines autót, amely 6 liter benzint fogyaszt 100 kilométeren.

A benzin sűrűsége (fajsúlya) 0,720-0,775 kg/liter között változik, 0,75 sűrűséggel számolva a 100 kilométeres fogyasztás: kb. 4,5 kg

A benzin tömegében kb. 84% a szén és kb. 16% a hidrogén.

Tehát a 100 km-en elfogyasztott benzin széntartalma: 4,5*0,84 = kb. 3,8 kg

A széndioxid (CO2) molekula tömegszáma: 12+2*16 = 44

100 kilométeren elfogyasztott benzin 3,8 kg szén tartalmának elégetésével a levegőbe kerülő széndioxid mennyisége: (44/12)*3,8 = kb. 14 kg.

Tegyük fel, hogy az autót 200 ezer km futás után leselejtezik, akkor az egész élettartama alatt az összes széndioxid emisszió: 14*200.000/100 = 28.000 kg = 28 tonna.

Cseréljük le az autót villanyautóra, és tegyünk bele egy 500 kWh kapacitású akkumulátort.

A német energetikai és környezetkutatási intézet (IFEU, Heidelberg) által közzétett adatok szerint minden egyes kilowattóra akku kapacitás előállítása és a leselejtezést követő ártalmatlanítás átlagosan 125 kg széndioxid emisszióval jár.

Az 500 kWh kapacitású akkumulátor által okozott széndioxid emisszió ezért: 500*125 = 62.500 kg azaz 62,5 tonna, ami a hagyományos autó emissziójának csaknem több mint duplája.

Karinthyval szólva: „Hát itt mindenki megbolondult, megbolondult …?”

H. Pista



Dátum: 2021. January 01. Friday, 15:29 Szerző: realzoldek
 
Kapcsolódó linkek
· Cikk keresés: Tudományos
· Írta: realzoldek


A legolvasottabb cikk ebben a rovatban: Tudományos:
Az antarktiszi jég mennyisége növekszik

 
Cikk értékelése
Átlagolt érték: 0
Szavazat: 0

Értékeld ezt a cikket:

Kiváló
Nagyon jó
Jó
Átlagos
Rossz

 
Beállítások

 Nyomtatható változat Nyomtatható változat

 Küldd el levélben! Küldd el levélben!

 
Kapcsolódó rovatok

Tudományos



Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.26 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::