Kedves Kollégák!

A fenti tárgyú témára vonatkozóan az eddigi részekben a Duna Szigetköz-Csallóköz szlovákiai – Bős és Dunacsúny térségét – majd a magyar oldali, elsősorban a Felső-Szigetközt – Dunakiliti térségét – érintő részeiről számoltunk be, kiegészítve azokat a Szigetköz – Öreg-Duna – Mosoni-Duna megmentését célzó, Dunakiliti és Mosonmagyaróvári rendezvényekkel. (Dunakiliti: Országgyűlés Fenntartható Fejlődés Bizottsága kihelyezett ülése, ill. a Duna elterelésének 20. évfordulója alkalmából rendezett konferencia, Mosonmagyaróvár: sajtókonferencia és helyszíni bejárás). 

A mostani, 4. részben a Mosoni-Duna – Lajta – Rába/Rábca és Győr térségének a Duna-torkolatig (Vének-Gönyű) terjedő részének problémáival, és megoldásuk esetén, jövőbeli fejlesztési lehetőségeivel (Szigetköz, mint a “második Duna-delta”, Győr és Mosonmagyaróvár térsége bekapcsolása a nemzetközi vízi-, vízparti-, kerékpáros-, öko-, kulturális-, örökség-turizmusba, stb.) foglalkozunk.
De azok számára, akik még nem voltak Szigetközben, vagy akik voltak, de vezető nélkül, eltévedtek a “labirintus”-ban, ill. azon képviselők számára, akiknek napokon belül, állást kell foglalniuk az országos népi kezdeményezés kapcsán, a 20 évvel a Duna elterelése után kialakult helyzetről, mellékelünk néhány térképet, fényképet és egyéb dokumentumokat is!
Az Öreg-Duna fő-ága, mellékágai, holtágai rehabilitációja 3, míg a Mosoni-Duna/Lajta/Rába-Rábca 1 új komplex, Duna-torkolati műtárggyal (duzzasztó, hajózsilip, hallépcső / halút, stb.), az öszes ideiglenes elzárás elbontásával, az Öreg-Duna hajózhatóvá tételével, és a Mosonmagyaróvári zsilip korszerűsítésével, stb. oldhatók meg, hosszú-távra, fenntartható módon, feltételezve a Nagymarosi Vízlépcső korszerűsített formában történő befejezését! (lásd: MTA-KSP “A megújuló energiák hasznosítása” c. dokumentációban szereplő javaslat. + Adony, Fajsz! Eredetileg az Új Széchenyi Tervben is szerepelt!)

Tekintettel arra, hogy terjedelmi okok miatt, a vonatkozó dokumentumok jelentős része, nem küldhető el, mellékelten megküldöm – néhány további előadással (dr. Szeredi István / MVM, Láng István / OVF, Pannonhalmi Miklós, Göndöcs László / Hédervár, Kerényi A. Ödön, Fogarasi László, stb.) kiegészítve – a www.realzoldek.hu honlapon elérhető, internet-linket, ahonnan, azok megnyithatók, letölthetők és a forrásra történő hivatkozással felhasználhatók! A dokumentumok közül, felhívjuk a figyelmet Győr belvárosát is érintően, Horváth Tamás 2006. évi, a Mosoni-Duna-Győr-Folyó-Város kapcsolata c. anyagára!

http://realzoldek.hu/dok/Bos-Nagymarosi-vizlepcsorendszer-20-eve.zip

A Győr-Gönyűi OKK – RoRo kikötő trimodális logisztikai központtá fejlesztése (a MAHART Magyar Hajózási Zrt. segítségével), a Győr-Péri repülőtér tervezett fejlesztése, további lehetőségeket (munkahely-teremtés, foglalkoztatás, stb.) jelentenek – a természeti-, kulturális örökség védelmén, és ésszerű hasznosításán felül,  a térség számára!

Baráti üdvözlettel:



Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő

mobil: +36 30 319 2033

 

Mellékletek:   bsnagymarosivzlpcsrendszer_tnyeksadatoka20ve (1) – sok tömörített kép

.

 

WordPress Plugin Share Bookmark Email