Magyar Duna-Tisza Stratégia? Mire (kire és meddig) várunk magyarok, itt a Duna-Tisza közén?

———- Továbbított levél ———-
Feladó: <meszaros@vit.bme.hu>
Dátum: 2010. november 21. 18:49
Tárgy: Re: Magyar Duna-Tisza Stratégia? Mire (kire és meddig) várunk magyarok, itt a Duna-Tisza közén?
Címzett: peteril Péteri <peteril62@gmail.com>

Kedves Laci!

Köszönöm az újabb hasznos információkat, s gratulálok azoknak a bátor
harcosoknak, akik nem akarnak cinkosokká válni a “vétkesek közt”.
Ugyanakkor óvatosan kell nyilatkozni is, mert a remélhetőleg egyszer
megvalósuló Duna-Tisza Csatornának se a dunai, se a tiszai árvizek
csökkentésére nem lehet érzékelhető hatása az ismert domborzati viszonyok
miatt. A mélyvezetésű változat esetén ugyan lehetne vizet átvezetni a
Tisza felé, de ennek hatása a Duna esetében jelentéktelen lenne. A
mélyvezetésű változat ugyanakkor olyan mértékű földmunkával és ennek
megfelelő negatív hatásaival járna, ami miatt ezt nem is javasolják. A
Duna-Tisza közi hátság (DTKH) vízpótlását a magasvezetésű változatok
egyikével lehet a leggazdaságosabban megoldani, s ennek révén lehetne az
öntözést – nem locsolást! – biztosítani. A 110 éve született Borsos
professzor mondta annak idején, hogy locsolni az utcát és a lányokat
(Húsvétkor) szokták… 

Baráti üdvözlettel:

Mészáros Csaba

– Idézett szöveg megjelenítése –
> Kedves Kollégák!
>
> Tájékoztatásul, mellékelten küldöm a “Magyar Demokrata” c. hetilap
> 2010.11.17-i számában, Udvarhelyi István tollából származó, a
> Duna-stratégiával közvetlenül, ill. közvetve foglalkozó írást, amely
> hosszú
> ideje az első, objektív, a Duna-stratégia “kulcs-kérdései”-vel, a
> Bős-Nagymarosi Vízlépcső-rendszerrel, ill. a Hágai Nemzetközi Bíróság
> itéletének végrehajtásával kapcsolatos legfontosabb tényeket is,
> “kozmetikázás” nélkül bemutató írás, amelyben megszólal Juhos László, a
> “Reális Zöldek” elnöke, Kerényi A. Ödön, az MVM ny.
> vezérigazgatóhelyettese,
> és ifj. Varga István, a Wiking Yacht Klub elnöke, valamint a háttérből
> 2010.11.10-én, születésének 100. évfordulóján, dr. Mosonyi Emil akadémikus
> “szelleme”.
>
> A cikk szerzője – az objektivítás biztosítása érdekében – jelzi a témával
> kapcsolatban a Duna Kör, a Duna Charta, a Védegylet, ill. az LMP,
> stb. képviselőinek korábbi és jelenleg is képviselt, “laikus” véleményét,
> és
> “javaslatait” is, de egyúttal – érvanyagként – ismerteti a tavaly, 99 éves
> korában elhunyt, dr. Mosonyi Emil, akadémikus, a “vízépítés nemzetközi
> hírű
> professzorá”-nak pozitív szerepét, tevékenységét is, valamint a Hágai
> Nemzetközi Bíróság itéletének legfontosabb megállapításait!
>
> Ez utóbbira nem nagyon szoktak hivatkozni, nem véletlenül! Az “Irreális
> Zöldek” számára van egy rossz hírünk: Ezek szerint tény, hogy
> Magyarországnak
> nem volt joga felfüggeszteni, majd leállítani a Nagymarosi beruházást,
> ill.
> az 1977. évi államközi szerződés jelenleg is érvényben van!
> Magyarországnak
> és Szlovákiának “jóhiszeműen” kell tárgyalnia, ill. a Feleknek egy közös
> üzemeltetési rendszert kell kidolgozniuk, stb!
>
> Az eddig eltelt 20 év alatti “titkos tárgyalások”-ról semmi konkrét
> eredmény
> nem szivárgott ki! Lehet, hogy nincs is? A “tabu” téma ügyében évtizedek
> óta
> “süketek párbeszéde” folyik, egyoldalú média-stratégia keretében! Ilyen
> előzmények után nem csoda, hogy a téma eddig “tabu” volt! De meddig?
>
> Az a tény, hogy egy ilyen tartalmú cikk Magyarországon megjelenhetett,
> kezdetnek nem rossz, önmagában is üdvözlendő!
>
> A cikkel kapcsolatos első visszhangok közül csak egyet emelek ki, egy Apa
> megható, de egyben gratuláló válaszlevelét a fiához, ifj. Varga Istvánhoz
> (a
> mellékelt cikk egyik riportalanya, aki másik 2 testvérével, apja
> nyomdokain,
> átvéve a “stafétabotot”, megszállottként tovább harcol a “Dunáért”, a
> tényleges magyar érdekekért.)!
>
>
>
> Ifj. Varga István levele:
>
>
>
> Kedves Barátaim, Tisztelt honfitársak!
>
>
> Büszkén küldöm részetekre e cikket, amely a mai Demokrata újságban jelent
> meg. Célja, hogy felrázzuk az állóvizet, s emészthető, rövid formában
> bemutassa sokunk több évtizedes törekvését, illetve a Kormánypárt is
> releváns forrásból, indirekt módon értesüljön erről a fantasztikus
> lehetőségről, kötelezettségről.
>
>
> Üdvözlettel,
> ifj. Varga István
>
> * *
>
> Varga István levele, ifj. Varga Istvánnak:
>
> Kivonat:
>
>
>
> “Bubu!
>
>
> Gratulálok! Büszke vagyok Rád, hogy tovább viszed azt, amin én 15 évet
> dolgoztam.
>
> Ugyanezt az elvet kell végig vinni a Duna-Balaton, azaz a Sió-csatorna
> cca.
> 110 km, a hiányzó 3-4 db zsilip megépítésével, a Mosoni-Duna cca 115 km
> zsilippel történő duzzasztásával végig hajózhatóvá tehető.
>
> A Tisza zsilip-rendszerének befejezése a Csongrádi és a Felső-Tiszán 1 db
> zsilip építésével teljesen befejezhető a Széchenyi – Vásárhelyi terv és
> Magyarország bekapcsolhatóvá válik az EU hajózható 18 000 km-es egységes
> vízrendszerébe.
>
> …
>
> Apád
> Varga István
> Genesis Energy Befektetési Nyrt
> Igazgató Tanács tagja, alelnök”
>
> Háttérinformációként csak annyit, hogy Varga István – “a Duna
> megszállottja”
> – nevéhez fűződik – többek között – a Magyar Duna Yacht Kikötők
> Egyesületének / MDYE (1992), majd a gr. Széchenyi Ödön Magyar Hajózási és
> Yacht Egylet megalakítása, a “Sporthajósok kézikönyve a Duna Magyarországi
> szakaszáról” c. hajózási kézikönyv, térképekkel, stb. kiadása, az I.
> Széchenyi Vízi Emléktúra (1997. Bp.- Párizs), a II. Széchenyi Vízi
> Emléktúra
> (1998. Bp.- Isztambul – Rodostó), a III. Széchenyi Vízi Emléktúra (1999.
> Bp.-London-Marlow), Al-Duna – Vaskapu Vízi Emléktúra (2005.), a “Hableány”
> nevű hajó másának megépítése, és egyéb, Dunával kapcsolatos rendezvények
> megszervezése és lebonyolítása (Széchenyi Lánchíd 150. évfordulóján
> koszorúzás, stb.), valamint a Szentendrei, Bp. Óbudai-Hajógyári-szigeti
> Wiking Marina, nemzetközi yachtkikötő, Tiszai yacht-, és csónakkikötők

> (Tokaj, Abádszalók, Tiszaroff, Csongrád), valamint több budapesti, nemzetközi

> szállodahajó-kikötő, budapesti “Vízitaxi” szolgáltatás beindítása, 3 fia
> és
> munkatársai segítségével, stb.
>
> Megemlítem, hogy a témával foglalkozó korábbi írásaink, dokumentumaink,
> térképekkel, fényképekkel, videó-, és hanganyagokkal a

> www.realzoldek.huhonlapon mindenki számára elérhetők, hasznosíthatók!

– Idézett szöveg megjelenítése –
>
> Végezetül ismét emlékeztetek arra, hogy:
>
> – 2010. “Széchenyi Év” (gr. Széchenyi István halálának 150. évfordulója),
> és
> dr. Mosonyi Emil akadémikus születésének 100. évfordulója.
> – 2011. első félévében az EU soros elnöki tisztségét Magyarország fogja
> betölteni, amelynek napirendjén az Európai Duna Régió Stratégia, ill. a
> “Víz” témaköre kiemelt témaként szerepel.
>
> Amikor e sorokat írom, Orbán Viktor magyar miniszterelnök éppen Párizsban
> tárgyal Nicolas Sarközy francia elnökkel. (Megjegyzem, hogy gr. Széchenyi
> Ödön 1867-ben, a “Hableány” nevű gőzhajójával tette meg első kalandos
> útján,
> Budapesttől Párizsig, hogy részt vegyen a Világkiállításon, és öregbítse
> hazánk jó hírnevét! Ennek mása – a megítélt állami támogatás visszavonása
> miatt – nem mehetett a 2000. évi Hannoveri világkiállításra, de végül –
> kalandos körülmények között – került a Balatonra, ahol a Keszthelyi
> kikötőben várja, a “víziszonyban nem szenvedő” vendégeit! Tipikus “magyar
> történet”!)
>
> A jövő évi soros magyar EU-elnökség remélhetőleg – a fenti baljós előjelek
> ellenére – egyértelmű és pozitív választ fog adni arra a kérdésünkre, hogy
> a
> “Duna elválaszt, vagy összeköt?” Jó lenne, ha jelenlegi politikusaink – a
> nemzetközi kitekintéssel és európai szemlélettel rendelkező
> – “államférfiú”-i kvalitásokkal rendelkező elődeink nyomába tudnának
> lépni,
> olyan tudósok, szakemberek javaslataira támaszkodva, mint, amilyen Mosonyi
> Emil akadémikus, a “vízépítés nemzetközi hírű professzora” volt!
>
>
> Baráti üdvözlettel:
>
> —
> Péteri László
> okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
> ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
> idegenforgalmi szakértő
>
> mobil: +36 30 319 2033
>

Tájékoztatásul küldi:


Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő

mobil: +36 30 319 2033

WordPress Plugin Share Bookmark Email