2012.03.15. Bécs. “B2B” Barge to Business Nemzetközi Hajózási Konferencia. Szemelvények 1. Európai vizeken. Jó példák / Best practice: Párizs / Szajna.
Kedves Kollégák!
Az Európai Unió Duna Régió Stratégiájának / EUDRS 11+1=12 prioritási területe közül, a PA1a. prioritási témája foglalkozik a vízi-közlekedés-, hajózás-, kikötőhálózat-, multimodális logisztikai központok integrált tervezésével, komplex fejlesztésével, az Európai Bizottság Regionális Politikai Főigazgatóság / DG Regio (Irina Cruceru) felügyelete mellett, Ausztria (Reinhard Worderwinkler) és Románia (Serban Cucu) főkoordinátori irányításával, és az érintett országok nemzeti kapcsolattartóinak (magyar részről: Berencsi Miklós, KKK – közúti közlekedés!?) és meghívott előadók részvételével. 
Az EUDRS jóváhagyott “Cselekvési-, Akció-tervé”-ről csak annyit tudunk, hogy “SG / Steering Group – Irányító Csoport”-ok, ill. “WG / Working Group – Munka Csoport“-ok keretében folyik a “Végrehajtás”! (?)
A PA1a. a vízi-közlekedés-, hajózás-, kikötőhálózat-fejlesztéssel kapcsolatban eddig az alábbi rendezvények megtartásáról van – angol, ill. német-nyelvű – információnk:
– 2011.06.21. Ausztria / Bécs. 1. SG ülés
– 2011.10.27. Románia / Bukarest. 2. SG ülés + WG 1-5. (munkacsoportok: WG1.
– 2012.03.15-16. Ausztria / Bécs. 3. SG + kapcsolódó: B2B Barge to Business konferencia. 2012.03.14-15.
A B2B konferencián elhangzott előadások közül – terjedelmi okokból – most, csak kiragadott példaként, Manuel Garridó (F – Párizs-kikötő, Szajna) előadásából emelünk ki néhány képet, annak illusztrálására, hogy egy folyó-menti főváros – jelen esetben Párizs és a Szajna – esetében milyen lehetőségek vannak – ugyanannak az EU VKI-nak, és egyéb előírásoknak, ajánlásoknak a betartásával, amelyek pl. a Duna magyarországi-, és ezen belül budapesti szakaszára is vonatkoznak – a korszerűsítésre, fejlesztésre, az integrált tervezés keretében. (lásd: Budapest, a “Duna Királynője”, és a kihasználatlan lehetőségek, és a megoldatlan problémák sora! pl. Budai és pesti alsórakpartok, Római-part, árvízvédelem, Nemzetközi Hajóállomás és környezete, nemzetközi-, és belföldi vízi-/yacht-turizmus, Csepeli Szabadkikötő, és Szennyvíztelep, Ráckevei-/Soroksári Duna-ág, stb. helyzete?).
Az integrált tervezésre, komplex fejlesztésre és a többcélú hasznosításra vonatkozó, további jó külföldi példák (meglévő, folyamatban lévő, tervezés alattiak, stb.) bemutatására – korlátozott lehetőségeinkhez mérten – a későbbiekben még visszatérünk! (Hátha igaz a közmondás: “a jó példa ragadós!”?)

http://photo.photojpl.com/tour/seine-notre-dame/seine-paris-notre-dame.html  

F-Párizs / Szajna-part körpanoráma – zenés


Kellemes hétvégét, és jó szórakozást kíván,

Baráti üdvözlettel:



Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő

 

Dokumentumok és képek:

WordPress Plugin Share Bookmark Email