2012.03.15. Bécs. “B2B” Barge to Business Nemzetközi Hajózási Konferencia. Szemelvények 2. Dunai hajózás-, kikötő-, vízlépcső-, és híd-fejlesztési elképzelések jellemzői.

Kedves Kollégák!
Az Európai Unió Duna Régió Stratégiájának / EUDRS-nak a PA1a. prioritásához tartozóan, a vízi-közlekedés-, hajózás-, kikötőhálózat-, multimodális logisztikai központjainak integrált tervezésével, komplex fejlesztésével kapcsolatban – a múltkori, Párizsi kikötő, ill. a Szajna-menti kikötőhálózat követhető/követendő példái után – a Duna-menti országok közül Bulgária és Románia közös fejlesztési elképzelései közül mutatok be néhányat, a 2012.03.14-i, bécsi B2B Konferencián elhangzottak – Petar Cankov / BG – Vidini kikötő – részbeni felhasználásával, kiegészítve néhány témához közvetlenül, ill. közvetve kapcsolódó dokumentummal. (az EUDRS végrehajtásának szervezeti sémája, ill. 2 új dunai vízlépcső, 2 új híd bolgár-román közös beruházásokban, EU támogatásokkal, 6. EUDRS Duna Csúcs konferencia Bukarestben, José Manuel Barroso, Európai Bizotság elnöke, Traian Basescu köztársasági elnök, Emil Boc és Orbán Viktor, miniszterelnökök, ill. Barsiné Pataky Etelka, kormánybiztos, valamint Borbély László miniszter részvételével, stb.). 

http://www.youtube.com/watch?v=tFcX76-fdi0&feature=related   1:25

2010.11.16. R / Bukarest. 6. EUDRS Duna Csúcs Konferencia. José Manuel Barroso, Traian Basescu, Emil Boc és Orbán Viktor, Borbély László, Barsiné Pataky Etelka, …

 

kivonat J. M. Barroso, az Európai Bizottság elnökének előadásából: “A Dunát egy szabad csatornává kellene átformálni, amely a kereskedelem élénkítését szolgálná, mert a hajózásban rejlő lehetőségek messze nincsenek kihasználva! A Duna forgalma, csak kb. 10%-a Rajnáénak! (Nem tudom, hogy a szinkron-tolmácsok megértették-e, ill. hogy helyesen fordították-e le a résztvevők számára a fentieket, valamint, hogy az érdekelt döntéshozók levontak-e ebből tanulságokat? A fentiekből következően úgy látszik, hogy egyesek igen! És mit fognak csinálni a többiek? Lássuk:)

 

http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=0dpdR-UUHW4   10:47

2009.06.23. Új híd a Dunán, Bulgária és Románia között. Vidin-Calafat

 

http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=UJ2roBKjfYQ&feature=endscreen   3:55

2011.07.31. Új híd épül a Dunán, Bulgária és Románia között.

 

Már az eddigiek alapján is érdemes időközi mérleget készíteni arról, hogy a temérdek hazai és nemzetközi konferencia, szimpózium, “Duna Csúcs”, nemzetközi fogadás, munkaebéd és sajtó tájékoztató után, mi lett a “szép, felemelő, szimbólikus szavak“ból, és a Duna-menti országok hogy tudtak sáfárkodni a felkínált lehetőségekkel, a “tettek mezején”?
Kellő, konkrét információ hiányában a mérleg-készítésre nem vállalkozhatom, ezt a mindenkori magyar politikai döntéshozók “lelkiismeretére” bízom, de mindenki a saját értékítélete alapján megteheti!
Magyar szempontból előzetesen azért az megállapítható, hogy nem lenne túl jó, hogy ha a Duna-stratégiában a Duna, csak “szimbólum” maradna! (?)
(Az ennek alátámasztására vonatkozó korábbi dokumentumok a www.realzoldek.hu honlapon, bárki számára elérhetők!).
Kiváncsian várjuk a folytatást!
Kellemes hétvégét kíván,

Baráti üdvözlettel:



Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő
mobil: +36 30 319 2033

Dokumentumok és képek:

WordPress Plugin Share Bookmark Email